Direktlänk till inlägg 6 december 2006

Den Enarmade Banditen

Av Lisbeth - 6 december 2006 09:25

Ojdå, vilken morgon... 6.00 stod en ursinnig mansperson vid min säng! Han presenterade sig som min make och gjorde anspråk på min bil! Hans egen vägrade att starta! För relationers bevarande, husfriden, etc. var det bara att be honom evakuera de befintliga höbalarna ur bilen och störta iväg till arbetet.

Jaha, så sitter man då automobillös igen och känner sig plötsligt enarmad. Det skulle då vara en enarmad bandit hi hi... Kom på att jag äger ytterligare ett fordon som för tillfället är utlånad. Kunde jag tillfälligtvis få tillgång till sagda bil? Absolut, och ännu bättre; lånebilen levereras efter 12.00 så jag kan lugnt traggla vidare i hemmet med dagens id.

Konstigt nog har kalamiteter sällan en förlamande effekt på Yours Truly. Tvärtom faktiskt, problemlösning ger mig en förhöjd livskänsla! Jag är nog lite pervo...

Men allt löser sig! Så nöjd jag blir med mig själv...---29.11Vid 15-tiden igår visade Minna att det var valpar på gång! Första valpen föddes lätt och behändigt 19.15 - sen kom de i rad och före midnatt var allt klart. Minna ratade den fina iordninggjorda valplådan och boade i soffan med filtar och kuddar. Jag lät henne hållas. Hon har sovit där i hela sitt liv, så det var självklart att föda bebbarna där. Soffan i vardagsrummet blir aldrig vad den varit, men det var det värt...

Resultatet blev - in order of appearance - en grå långsvansad tik, en grå stubbhane, en vit! stubbhane och en grå stubbhane. De grå valparna är mörkt grå och utan vita tecken så när som på små vita bröststjärnor. Sött! Alla bebisarna är pigga och välskapta och jämna i storlek.

Minna är en god och ansvarsfull mor och sköter noga om sina små. Enda problemet är att hon vill ha valparna i soffan. Det gick väl an så länge jag var till hands och kunde ha koll på att ingen drullade i golvet. Men var gör man sen? Situationen löstes av att en liten sovlåda ställdes i soffan med vetbed och valpar i. Detta i och för sig livsfarliga arrangemang var mamman nöjd med och slog sig till ro.

Den stolta modern och den utvakade uppfödaren är trötta men lyckliga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Skapa flashcards