Direktlänk till inlägg 24 maj 2007

Depp

Av Lisbeth - 24 maj 2007 20:05

De ä mycke som ä trökit nu! Man blir nästan deprimerad. Så är det, ibland går allt som på räls, de gyllene orden rinner ur en som sirap, det mesta går en väl i händer. Man vacklar i säng efter dagens id, somnar bums och sover med det välbefinnande som endast hårt arbete förlänar. På morgonen skjuter man ur sängen som en känguru, etc.Idag är en sådan dag när varken det ena eller det andra fungerar:* Får inte tag i nödvändiga personer. Tillbringar värdelösa timmar vid en knapptelefon och lyssnar på olika telefonsvarare.* Gör lite praktisk nytta, t ex städar hos djuren. Tappar en 100-bur i golvet, buren spricker mitt itu. Får evakuera omtumlade små marsvin och skaffa dem ny bostad. Detta tar sin rundliga tid. Börjar få ont om detta, dvs tid.* Lyckas lägga det smutsiga burunderlaget i påsen med nytt spån. Får ännu sämre med tid. Nu är det jävligt bråttom!!!* Kommer till grönsakshandlaren 5 minuter innan stängning. Grönsakerna är slut.* Chefen ringer på mobilen just när jag kör in genom grinden. Grinder blåser upp och skrapar sidodörren. Attans!* Chefen påstår att jag inte skickat alla bilder till reportage. Ilar in och skickar bilder en gång till. Tack så mycket telia bredband för er prisvärda produkt!* Chefen ringer åter och klagar; inga bildtexter!Jag: men jag är inte Zaida! Hur ska jag veta vilka bilder du väljer?Chefen har ingen förståelse för detta kristallklara argument. Morrande plitar jag ner det önskade. Min tid är ute... känns det som!* Nytt telefonsamtal: den jätteartikel som jag slitit med en vecka publiceras inte, i varje fall inte nu och inte i aktuellt skick. Ska omarbetas, blir det bleklagda beskedet.* Min värld, eller i varje fall min ekonomi rasar samman. Detta innebär att jag inte får pröjs som jag räknat med och i stort sett redan satt sprätt på. * De personer som jag jagat hela dan har fortfarande inte hört av sig.* I´m considering running away from home...

 
 
Ingen bild

Gudrun

24 maj 2007 21:57

Stackare. Men efter... ja du vet.
Själv lyckades jag få en tandläkartid IDAG sedan en plomb lämnat in i går. Det är tur det.
Märta börjar bli som min första borderterrier Hilda - kräva speciell nattning med vaggsång.
I morgon ska vi försöka få tid att gräva nya rabatter. Har varit på besök hos den eopardfärgade hästen och sett en otroligt inspirerande trädgård med ett fantastiskt dammsystem och en underbar svavelpion - mycket vacker. Jag fattar inte var tiden tar vägen - vi hinner aldrig komma till skott med trädgård, det kommer alltid annat i vägen. Måste stängsla en hage till, måste vara med när 4-åringarna rids, måste hämta hö, måste till stan mm mm. Jag trodde att "måstena" skulle vara borta nu, när man inte har 9-5-jobb längre, men inte då! Anhåller om 36-timmarsdygn, minst!
Och en ny lättsam deckare i romarmiljö pockar på uppmärksamhet. Får bli nattläsning.
Gudrun

 
Ingen bild

Lisbeth

24 maj 2007 22:45

Ja, jag vet att vi alla stretar med whereof is our portion under the sun. Och det där med 36-timmars dygn vore fintfint. Nu skulle jag tom klara av det, pigg som jag är och med icke-domnat ben. Och djuren är friska, barnen snälla, familjen gullig, etc. Det finns mycket att glädjas åt. Men... ibland är det lite motigt... Då känns det trösterikt att man ävenledes har goda kamrater som hör av sig. Det muntrar upp, även om "munter" inte direkt är det adjektiv som passar på en glåmiga nuna.

Vi tjempar!

 
Ingen bild

Ingrid

24 maj 2007 23:07

Stackare!
Men du...det kan bara bli bättre.
Kram

 
Britta

Britta

25 maj 2007 08:26

Just, det, det kan bara bli bättre! Artikeln kommer säkert att publiceras, kanske inte pronto, men omsider,du kommer att få tag i "de onåbara" - Voice kommer att få ett bedårande föl!
Det är pingsafton i morgon - hänryckningens tid (hänryckning = oemotståndlig förtjusning) - inte kan Lisbeth vada omkring bland tappade sugar en sådan dag :0)
Nej - vagga nu själen i en hängmatta av goda tankar - sätt dig under den mentala korkeken och insup blomdoften....
(...mentala korkeken...herrejemine....var kom det ifrån...)

http://www.oxberget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards