Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Önskelista

Av Lisbeth - 29 juni 2008 09:24

Liten middagsbön.


Dags för liten förmiddagsbön? Rent av smärre önskelista? Vi testar!



















Fader Vår, se till Din tjänarinnas ringhet. Jag gör faktiskt så gott jag kan. Även om det smärtar mig att erkänna att ibland, men bara ibland, blir det inte så bra. Kan Du i Din allvishet ta och för en gångs skull bortse från mina ofullkomligheter och andra svepskäl. Jag är duktig och flitig, betalar mina räkningar i tid (i stort sett), gör med stor nit mina arbetsuppgifter och det i tid (också i stort sett), kommer ihåg att gratulera dom som vi får spö av i utställningsringen (när det nu blir igen - någon gång i framtiden?), städar så mycket som jag hinner och orkar, och försöker faktiskt att vara glad eller åtminstone hövlig, även mot dem som inte förtjänar det.



















Kan Du DESSUTOM kasta en blick på och NOGA överväga nedan lilla önskelista, så vore det fint!



















* Först och främst önskar jag hälsa och fortsatt välgång för min lilla familj. Den består av goda och förträffliga personer, vilket Du väl vet.







* Jag vill också önska hälsa och allt gott för de personer som jag räknar som mina vänner, det är några stycken.









* Sedan önskar jag att Voice och hennes föl Viola och kompis Dolly får fortsätta att må bra och trivas här.









* Jag hoppas sedan innerligt att jag får kläm på hur det fortsatta(?) hunderiet ska bli.









* WDS står för dörren, vi ska vara med om det mesta och det alla dagar, från invigning på onsdag till final söndag. Hoppas vi hinner och orkar med allt samt att det går bra.* Jag ber också om att den tand som jag bet av i förrgår - jag ser ut som en galning men det kan inte hjälpas - icke måtte utveckla tandvärk, ity det finns just nu inte tid (och kanske inte råd?) att gå till tanddoktorn.Ja, det är vad som står närmast för dörren.









Som liten extrabonus- någon gång i framtiden - och om det inte är för mycket begärt, så skulle jag väldigt gärna vilja ha en särskild liten en. Den behöver inte vara jättestor, lagom för plats i en cykelkorg, det räcker fint för mina små behov.

Det var det hele!




Amen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Skapa flashcards