Alla inlägg den 19 januari 2007

Av Lisbeth - 19 januari 2007 08:40

Fick min F-skattsedel, tackar! Plus en uppräkning av alla likvida medel som Nationella Skatteindrivarverket har tänkt sig att jag ska slanta upp under 2007. Aaa-gh! Tror man att jag är gjord av pengar?Och dessutom en faktura på bredband vars funktion är ungefär lika pålitlig som en råttfälla. Stööön!Sverige är fantastiskt, & C, & C.....Jag har ingenting emot att solidariskt bidra till landets välfärd. Dock är jag av den oomkullrunkeliga uppfattningen att statsmakten bara gör idiotiska saker för mina surt förvärvade slantar! Som t.ex att göda en massa värdelösa chefer och skicka dem på löjliga kurser där de lär sig att sparka folk och driva de kvarvarande arma satarna till sammanbrott, trakassera stackars flyktingar och vanföra och bruka kodord som implementera och strategier och målstyrning. Det lättmanipulerade Folket ska därvid känna sig Informerade men har inte fått veta ett dugg! Min vältränade hjärna började genast räkna ut vad Yours Truly - given fria händer - hade kunnat använda de skattepengar, som konfisktoriskt lagda myndigheter vill tillskansa sig. Köpa en fin liten bil, piffa upp hemmet till vislig standard (nytt kök?), ett antal ponnyhästar + en fyrhjulsvagn, ett helt gäng championsvästgötaspetsar att susa runt med på utställningar. Jag vill INTE bidra till det dumskalleriets sammansvärjning som tog makten vid den statsfinansiella krisen i början på 90-talet!Men man kanske inte ska klaga. Många människor har väl inte något jobb som genererar skatteintäkter till staten. Och inte något bredband heller. So I´ll have to soldier on. Mot saltgruvan!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards