Direktlänk till inlägg 26 november 2007

Passar det dig?

Av Lisbeth - 26 november 2007 17:59

Man lever ett omväxlande liv. Ömsom är det som ett kapitel ur Tomtebobarnen, nästa dag mest Barnen Från Frostmofjället...
Men idag har vi eld (fungerande vedspis), TV och tom toan funkar understundom. Än lever Gud!
--
Yours Truly känner sig understundom som fritt sprungen ur en sång av Euskefeurat, som t.ex Passar det dig? (Text Ronny Eriksson)
- Jag sover alltid med kläderna på
sänghalmen bytte jag 82
Jag städar titt som tätt
varje julhelg oavsett
det behövs eller ej
Passar det dig?

---

- Källarluckan är försvunnen
Jag har inget lock på brunnen
Min toalettstol är helt ur funktion
så man måste pinka ute på bron
Jag hatar folk och önskar finna
någon likasinnad kvinna
som ger jävul´n i mig
passar det dig?
--
Är det inte lysande?

 
 
Ingen bild

Snäll igentligen

27 november 2007 08:34

GÅ ALDRIG OCH LÄGG DIG ARG OCH SUR!!

Stanna uppe och planera din revenge!

 
Ingen bild

Lisbeth

27 november 2007 08:57

Bästa snäll egentligen!

Yours Truly känner sig gravt missförstådd...
Har inte gått och lagt sig arg & sur! Har inget behov av någon revenge - borde jag det?

Här står vetenskapen frågande...

Eftersom kommentaren finns i anslutning till Ronny E:s sång, så är eventuella jämförelser naturligtvis grova överdriftet. Jag tycker Passar det dig? har en rolig text!

 
Ingen bild

Lisbeth

27 november 2007 13:04

Kära snälla egentligen!

Hahaha tack för bruksanvisningen!
"du är inte dig själv idag, jag noterade genast förbättringen" eller höjdaren "livet är alltför kort för att man ska behöva dansa med fula män".


Måste skärpa mig, tror att folk menar PRECIS vad dom säger. Yrkesskada?

Tjo från Roslagen

 
Ingen bild

Ej yrkes skadad ( i detta samman hang)

27 november 2007 14:36

Se där! Sååååå uppfriskande när någon kan erkänna/ inse att de har missuppfattat saker.
Jag vet inget värre än folk som inte ens vet vad ordet själv kritik betyder, eller kan säga, JAG HADE FEL, eller förlåt eller våga fråga utan att vara rädd för att man tror folk ska tycka en är dum. Gör det något då, att inte veta allt, även som synes de självklara sakerna?
Det tristaste som kan hända mig blir den dagen (som aldrig kommer) när jag kan allt

 
Ingen bild

Lisbeth

27 november 2007 16:46

Kära okända!
Tack för dina stundtals spirituella, ibland något snåriga, men aldrig ointressanta inlägg. Du har rätt i mycket - anar man en levnadsvis kvinna på livets middagshöjd?

Som tex detta med städning - man ska städa klart i den vrå man höll på, inte få spader när skräp och elände uppdagas på ett annat ställe.

Så fortsätt att drypa en gnutta attiskt salt i bloggen. You are welcome!

 
Ingen bild

Ja Igen

28 november 2007 08:43

Va fanken är attiskt salt?
Du ser, jag kan inte allt, särskilt det enklaste som nog dettta är.
Nu ska jag ut i den härliga kylan på en riktig långpromenad. Blå himmel och sol. Man känner sig riktigt glad att leva.

 
Ingen bild

Lisbeth

28 november 2007 09:56

ATTISKT SALT fyndig satirisk kvickhet, av Attika i Grekland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards