Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Damokeles svärd har hängt över huv´et

Av Lisbeth - 27 augusti 2009 14:44

... på Vetgirig Veteran i Total-Hundsporten...











De senaste månaderna har i accelerad fart varit som spritt sprungna ur någon dikt av Ferlin, förslagsvis  











SI, VÄRLDEN ÄR FÖRKLARAD (ur Barfotabarn (1933))











Si, världen är förklarad - i vetenskapens ljus











fördunstar all vår oro och smärta.











Nu är det inte långt emellan människornas hus,











men långt emellan hjärta och hjärta.











 











eller lika aktuell, nästan ordagrant











 











LÖPSEDEL (ur Goggles (1938))











Se, här är det en som förskingrat,











och här är det en som dränkt sej











och här är det en som slingrat











sej undan lagen och hängt sej!






















Allt detta haver man haft lite pejl på, men av lätt insedda skäl knappt vågat tänka på. Ändå ska man behöva få lida för andras missgrepp... Grrr... OCH tillika för relationers bevarande fått hålla god min mitt i dyngregnet (bokstavligt talat!), vända andra kinden till och bida tiden... Ett svårt lidande för en grävande journalist!











Under sagda tid har jag, mitt världsliga kräk, fått sitta och gruva mig för detta och en massa mer prosaiska ting;











såsom











a) ekonomin (egna) - Finns det något som är värre än ovisshet?!





b) miljön (alltså även den min egen, på gården - i vissa avseenden är man sig själv närmast...) - det är mycket som varit åt h---ete oklart och i sin linda.





MEN si! - så händer allt på en gång!





Chefen och undertecknad företog en intressant resa och mycket blev sagt och planerat. Man är på rätt spår!





Ekonomins röda siffror har i ett nafs blivit hälsosamma och ser alls icke längre så fragila ut.





Apropos grävande... hela vår gård är uppgrävd och ser idag för dj---lig ut, men skall inom kort förvandlas till Paradisets lustgård! De (grävskopehären) håller på just nu - hundarna får inte gå ut - vilken tur att hästarna är på bete!





Och lilla ja då? Jodå - Yours Truly är glad igen...



***







PS Röstningen ang MH på utställning har nu legat uppe en vecka och 93 pers har röstat. Ni som inte gjort det vänligen ge ert bidrag så att vi kommer upp i 100 röster och kan avslutat det hela. m.m Obs mm:at!

 
 
Ingen bild

Lisbeth

27 augusti 2009 16:26

Hoho - var är alla?
Var snälla och kommentera lite;
"snygg grävskopa" - "fina hundar" - "mossiga verser" eller vad som helst...

Bloggaren känner sig lite ensammen och vill i sinnesstämningars tvära kast...

 
Ingen bild

Berit

27 augusti 2009 17:26

Hej du gamla käring! Förmodar att ni har god anledning att gå på med en traktorgrävare... men jag undrar varför, nyfiken som jag är..Hundarna är fina, du är inte skallig ( man ser ditt huvud uppifrån på bilden nedan,) du matchade svart skotsk terrier som ser fin ut, du hittar fyndiga verser och dithörande bilder... jag är stum av beundrande hänförenhet... Nu kör vi så det ryker igen...hälsningar en annan käring,nämligen Berit ( INTE Beirut som Steve med Loydens fru hette... ) Nöjd? *sss*

 
Ingen bild

Duritzan

27 augusti 2009 19:57

Ur Wikipedia:
"Hovmannen Damokles gav uttryck för sin vördnad för makt och visade glädje över sin kung Dionysios av Syrakusa. Kungen tröttnade på detta fjäskande och under en bankett placerades Damokles under ett svärd som hölls fast av en enda tageltråd, för att på så sätt visa att med makten följde oro och fruktan."

Jag kan svårligen tänka mig dig fjäskande. Inte ens för bra betalt. Nej fortsätt att stå på dig, så att ingen annan står på dig, för så kan vi INTE ha det!

 
Ingen bild

Lisbeth

27 augusti 2009 20:19

Det är rätt, Duritzan!
Fjäskeri är inte min grej, men samtidigt - detta att tvingas hålla god min oavsett vilka nollor som gjort bort sig eller vilken übernolla som ska skyddas - det är o-lidligt...

Med makten följer oro och fruktan...

 
Ingen bild

Helene

27 augusti 2009 20:46

Jag kan kommentera! Idag har jag nämligen klivit in i den vördnadsfulla åldern av 40 bast! Som 40-taggare kan jag därmed hävda att jag har varit med ett tag och därmed vet bäst. Jag vet därför att Lisbeths blogg är bäst. Fast det visste jag redan sen tidigare, dvs innan jag blev en 40-taggare. Konklusion; Lisbeth var bäst, är bäst och kommer alltid att vara bäst.

Love you / Helene

 
Ingen bild

Erika

27 augusti 2009 21:22

Tig du still & bida din tid. När kommer avslöjandet?

 
Ingen bild

Pyrrah

28 augusti 2009 00:48

Är smått spyfärdig på Kennelpravdan och föreningskarriäristerna i SKK-duman. Men det var kul en gång för längesen.
Passande litterära citat:
Nu är det natt över jorden. (Blomberg)
Godnatt jord.

 
Ingen bild

Lisbeth

28 augusti 2009 08:05

Hej Pyrrah,

Det är förståligt att du blir lite less, men personligen är jag övertygad om att SKK-ledningen och HS bejakar vår grundlagsskyddade yttrandefrihet och andra demokratiska fri- och rättigheter.

Det som bekymrar mig är nivån i debatten (i den mån någon kommunikation existerar alls) samt den allmänna tonen människor emellan.
På så vis var det bättre förr - folk behövde inte riskera att namnges och hängas ut, få skit kastade på sig och de som var osams i någon hjärtefråga brukade ha lite bättre på fötter än dagens skrivande kretiner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards