Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Grej of the day

Av Lisbeth - 27 augusti 2009 18:01

Foto: Felix Nilsson


Det var iaf en del av familjen som hade success på helgens utställning(ar) - nämligen Marina och hennes exotic kattunge Ormeryds Lunar Cheesecake, som blev EX 1 och Nom vilket innebär inträdesbiljett till årets Vinnarutställning! Det var debut för lilla Miss D som skötte sig med den äran, var exemplarisk på domarbordet och (högljutt) charmade alla.


Stort GRATTIS!


---


Hur fixar jag nu övergången från söt kissemiss till nubbevisan som råkade komma med? Fast den kanske passar bra nu - västgötaspetsklubben har som bekant utställning med efterföljande kräftskiva... OK den får stå kvar - texten roade jag mig med att lägga upp före kattungen. Jag hörde den på TV för många år sedan, Hasse Alfredsson sjöng. Sen har nubbevisan om Nyköpings aquavit blivit en favorit. Visst är den rolig, taktfast och målande! Som gjord att framföras med armen i vinkel i glada lag. Håll till godo:


Melodi: Over the mountains







I like the snaps



and the snaps likes me



thrilling as only a snaps can be



I want to drink the real elit



Nyköpings aquavit







Over the mountains over the sea



thousands of snapses are waiting for me



Please go to hell with juice and tea



Snaps is the drink for me***För övrigt ägnar jag mig åt att spionera på mitt konto, min käraste sysselsättning.



 
 
Ingen bild

Duritzan

27 augusti 2009 19:49

Plenus nunc plenus tunc
låt oss ta en klunk
semper plenitudine
Dolor moritur!

Sjunges förslagsvis till surströmmingssnapsen :-D

 
Ingen bild

Nilla

27 augusti 2009 21:25

Hej min vän!

Du som vet det mesta om det mesta, kanske kan du upplysa mig?

Jag var på utställningen i Skara/Larv med Rex & la märke till en snygging som heter Samuel skräddare & nyfiken som jag är så har jag varit inne på SKK hunddata för att kolla in grabben närmare, döm av min förvåning när jag inte hittade hans resultat från Larv/Skara??? Jag vet med 100% säkerhet att han var där, han visades av sin uppfödare & ägare Anita W, kanske vet du eller någon annan vad som kan ha hänt med resultatet!!

Mvh Nilla

 
Ella

Ella

27 augusti 2009 22:17

Stort grattis till "Lillpaddans" start på utställningskariären. Väntar med spänning på fortsatta resultat.

http://www.minishetland.com

 
Ingen bild

Lisbeth

27 augusti 2009 22:27

GRATTIS själv Ella!
Det måste vara fantastiskt att vinna BIS med en egen uppfödning som har tre generationer av er uppfödning, som nu ert fina sto Proud Design.
Sällan har väl en liten häst som en minishetlandsponny fått ett så passande namn!

 
Ingen bild

Marianne

28 augusti 2009 07:58

Underbar katt! Gratta den som grattas ska.
Lisbeth nu läser jag bloggen med glädje igen!

 
Ingen bild

Miss D

31 augusti 2009 09:32

Tackar för berömmet! En annan är ju numera rutinerad utställare. Vill bara säga att så DÄR stora öron har jag faktiskt inte. Det måste ha varit någon vidvinkel på kameran eller så.

 
Ingen bild

Lisbeth

31 augusti 2009 13:20

Jo, Pernilla - det är alldeles riktigt... men... det kan ju faktiskt bli fel på SKK:s data - jag har själv råkat ut för det!
Om man tittar på samma sida tävlingsresultat, så ser man att den här hunden fick cert båda dagarna i Visby, men bara ett av certen är noterat...
Det fattas en uppgift som inte blivit inmatad. Han blev alltså bästa hane och fick CACIB - men var inte champion och borde med andra ord fått certet - fast just det står inte på SKK-datan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards