Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Skryt...

Av Lisbeth - 4 maj 2010 06:47

... kan vara roligt att förmedla och underhållande att läsa om. Delad glädje etc... Detta förutsätter naturligtvis att det finns fog för skrytet samt någon slags balans i det hela. Det är ju som bekant sällan en enda människas eller avelshunds förtjänst att ett resultat blir riktigt lyckat... Äras den som äras bör! Men ibland slår det hejdlösa skrytet tillbaka... Jag satt och kika på en hemsida vars innehavare har en mycket fin och framsgångsrik hund som jag beundrar. Kunde inte undgå resten av kennelägarens omåttliga självskryt och blev faktiskt lite ledsen. Aldrig ett enda tack till ägarna som visat kennelns uppfödda hundar till deras framgångar, ej heller nämns den skickliga handler som åkte land och rike runt så att kennelns stjärna skulle kunna få sina titlar och meriter. Det är faktiskt så man storknar... Och när championbarnen började trilla in hos tikägare som använt finhunden; inte ett enda knäpp om deras bidrag eller ens namn. Det verkar som aveln skett genom kloning! Valparna har ju faktiskt en mamma också, samt en uppfödare som tänkt ut kombinationen, sett till att de mest lovande kommit i rätta händer, matchat och sparrat. Alla dessa behöver ju inte vara med, utrymmet är ofta begränsat. Men någon lite cred hade varit klädsamt. Inte bara JAG JAG JAG....Talk about Kill Joy! Och aldrig ens ett tack till uppfödaren till finhunden som var första hund till kenneln. Make till brist på generositet har man sällan skådat... Trist! Ja, vi har förvisso fenomenet även här i de närmre environgerna... inga namn efter mig, men det här tar priset! I numerärt små raser behöver man samarbeta och inte minst få möjlighet att dela även framgångarna. 

 
 
Ingen bild

Anita W

4 maj 2010 18:13

Så vansinnigt lustigt/konstigt att du skrivit detta. Jag satt nämligen och tittade på en hemsida för någon vecka sedan och tänkte nästan ordagrant det samma
Jag tycker det är jättekul att folk skriver ner vinster och framgångar. Jag gör det själv, utan tvekan. vill någon spy över det så är de välkommna. Jag är stolt över vad jag åstadkommer (felstavat?) , erkänner när en kull inte blir en höjdare för utställningsringen ( det finns så mycket mer de är till för). Blir jag gruppvinnare , BIS, årets hund, ja då ska f*n i mej alla få reda på det och må dåligt , eller kanske grattar mig
MEN, jag glömmer aldrig hjälp jag fått, avelshundar jag använt, valpköpar som åker land o rike runt så mitt kennelnamn går i topp
Så så tacksam för utan dem:::::: Jag kan ju inte använda mina egna avelshanar jämt så man är ju evigt tacksam att andra har fött upp fina hundar
Men som Lisbeth säger ovan, det är faktiskt uppfödaren som planerar och kombinerar sina kullar. Det är aldrig bara en hunds förtjänst

 
Duritzan

Duritzan

4 maj 2010 21:17

Det gäller nog inte bara i de små raserna. Och hela tillvaron blir så mycket trevligare om man samarbetar i stället för att tycka/tala illa om varandra.
Vi lever tillsammans här på jorden så vi kan väl hjälpas åt så långt vi har möjlighet. Och jag tror att i fråga om hjälpsamhet "what goes round comes round" så det är något alla tjänar på i längden.

http://www.duritzans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards