Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Underbara dagar framför oss

Av Lisbeth - 8 december 2010 08:39

12 grader kallt, massor med knarrande snö... det här kanske inte imponerar på våra kära norrländska vänner! Men... då här levs i ett kustnära skärgårdsklimat försäkras att det biter i skinnet...

Dock... idag är en sådan där underbar dag då Yours Truly icke behöver sticka näsan utanför dörren och konfronteras med elementens raseri - annat än för nödvändig hästskötsel.  Kan med gott samvete ägna mig åt hemtrevligt pyssel samt elda i spisen. Alla jobb är gjorda, begärda missiv sammanställda samt avfyrade. Ske Guds vilja! Återstår enbart att skriva fakturor, det gör jag såå gärna...

As a diversion and in order to lift any gloomy introspections caused by cold weather, heavy snow and things that might possibly be considered I would like to remind of previous glory days, such as:

14. mars 2010 Stockholms Kattklubb SL Sporthall, Rissne 

   foto: Allan Tark

De sammanbitna (koncentrerade?) minerna tillhör Rein Mets med GIC FIN*Precious True Blue  7.CACS  och Marina med Ormeryds Lunar Cheesecake (sedermera champion)

Vår kära vän och "arga" konkurrent Rein vann BIV + NOM+ BIS - denna gång... hi hi... Men vänta bara! 

Underbara dagar framför oss...

 
 
Taina

Taina

8 december 2010 12:13

"Min" Maincoonuppfödare har haft två kattkullar med en ytters lovande hona. Men, jag har ju "snöat" in på black, bruntabby och det fanns icke i dessa kullar. Nu har jag blivit lovad "the pick of the litter" i nästa kanonkull där "mina" färger är garanterade:-)
Om jag längtar, väntar.....

Tains

http://www.chiroskas.se

Lisbeth

8 december 2010 16:19

Taina, med all respekt... jag vet fuller väl hur lätt det är att fantisera om en "dröm" - och då i rätt kön, färg, teckning, hårlag el svansstatus (det sista om det är västgötaspets.
Mina mest lyckade egna nyförvärv har jag skippat att detaljbeställa - det var mamman/pappan - kombinationen jag var ute efter. Som t.ex västgötaspetsen Rasmus som jag är så nöjd med! Hade inte sagt ett knäpp om att valpen skulle vara hane, ha stubbsvans eller vita tecken.
Bara att han skulle vara en kanon med prima temperament. Och det fick jag.

Eller lilla Mandrake - hade hoppats på en blå eller blåspotted perserhona - det blev som alla vet en exotic creme tabby hane...
Men ingen kan vara mer nöjd med sin kattunge än jag!

En av mina nöjdaste valpköpare genom tiderna kom hit för att titta på en black/tan tibetansk spaniel tik - åkte hem med en vit-svart japanese hane. Varje påsk och jul fick vi kort från Daga och Lude och alla var lyckliga!

Samtidigt vore det naturligtvis kul om du fick din drömkatt!

 
Ingen bild

Taina

8 december 2010 17:59

Jo, jag vet hur du menar Lisbeth.
Men då jag inte är purung och vill leva med en katt resten av mitt liv som jag blir lycklig av att se på, då "måste" det bli en med min färg. Det är på samma sätt som när man väljer ras, det skall klicka:-)
Jag har ju "begåvats" med en ytterligare katt, som är semilånghår och svart med lite vitt på bröstet. Mina två urgamla katter är blåcreme skölpadd och skölpadd.
När jag åker på byvägarna så ser jag en uppsjö av dessa svartvita katter på "lagårsplan" och denna färg är inte min favorit.
Jag är inte jättepetig men ingen röd, svart, svartvit eller agouti är mina favoriter.

Nästa kittenkull kommer att innehålla mina färger och med enastående föräldrar:-)

Det verkar som om man med jämna mellanrum får sig tilldelat "hittekatter" och då har färgen ingen betydelse...

Taina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards