Alla inlägg den 9 december 2006

Av Lisbeth - 9 december 2006 17:15

Ah, äntligen hemma! Både husfadern och Yours Truly är för en gångs skull "lediga" och hemma samtidigt! Här finns saker att göra! Det var bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Käre maken borrade hål i väggar, najjade fast elkablar kors och tvärs och tog ner och hängde upp tavlor mm, jag tog ett djupt andetag och började städa, dvs började med djurens burar. Små gulliga marsvin är det mest skräpframkallande som finns...Vi slet som kulis och sågs tillfälligtvis vid fikapauser. Långsamt, långsamt börjar någon form av ordning framträda. Än är jag (vi) inte klara på långt när, men nu när mörkret inträtt så gör vi som irländarna - call it a day. Resten tas itu med imorgon. Det är faktiskt något jag ser fram emot. Alla människor vet att den värsta sortens joxiga skitjobb är det roligaste som finns, bara man är klädd därefter och har tid avsatt. Å så blir det ju så fint...Kroknar man tillfälligtvis så är det bara att ta fem minuter och kolla Ingrids blogg http://igurt.bloggagratis.se/ Garanterat gott humör resten av dagen!Och sen kommer städandets creme de la creme - pyntet! När allt är skurat och fixat och polerat, så kan man pynta. Jag längtar till julafton! Tiden före och efter ger jag inte mycket för, men julafton är magi! Det ska vara en air av satsumas, granris och såpa. Jag vill ha julstjärnor, ljusslingor, hyacinter, tomtar, adventskalender, rubbet! Och så ska Ingrid komma hem och ha sin vovve Uno med och totalmyset är fullkomligt!Carola (rexmarsvinet, inte flickan i stallet!) har pyntat sin bur på sitt sätt och nedkommit med två ljuvliga bebbar, dark eye white och creme dalmatiner. De skuttar runt med sin mamma och moster och pratar på på marsvinsbebisars vis. Pappa Ulvus Alfred, vår första DEW, så cirkeln är sluten.Det känns konstigt att vara hemma i rök och damm och inte vara på Mässan på Hund06. Men med småvalpar i huset så vågar jag helt enkelt inte. Ho vet vad man kan dra hem? Så lycka till alla som ställer ut! Den tjocke vite har små gluggar i ögonvrån. Imorgon har valparna ögon! Här händer massor hela tiden... Perserkatten Emma är på odyssée i västerled tillsammans med matte Marina och sin uppfödare. Heja heja! Går det efter ritningarna kan Emma bli Internationell Champion!Har i alla fall köpt en amaryllis. Om allt går som det ska slår min julblomma ut till jul!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards