Alla inlägg den 19 december 2006

Av Lisbeth - 19 december 2006 14:46

17.12 Underbar helg! Frost och klart väder! Ingen gegga! Har fått massor gjort, enbart avbrutet av kaffe & pepparkakor. Mailboxen full av trevliga julhälsningar från när & fjärran. Ingrids rum börjar nu skönjas i sin forna storhet. Vi släpade med herkuliska & gemensamma krafter ner ett litet burskåp från översta våningen och det passade precis enligt tidigare uträkning. Så nöjd jag blir! Alla djur får bättre och större utrymme och jag får mer lättstädat.



Även valparna har fått flytta ner från sovrummet. Det är lite tidigt, men de är sååå försigkomna, nu går allt fort. De har lärt sig gå ut och kissa utanför sovlådan, börjar ta små grepp på varandra opch spetsar sina diminutiva öron när någon kommer in i rummet. Idag är de 18 dagar. Ska bli intressant att se om långsvans-Greta får farmor Wilmas knorr. De tidigare långsvansarna födda här har haft sabelmodell på svansen. Bebbarna bo i vardagsrummet där TV:n står, så jag kan se dem hela tiden. Det är svårt att se sig mätt på de små.



Idag var det trevliga TV-program för en gångs skull. Pettson & Findus, Julkalendern (har inte missat ett enda avsnitt!) och en film om ryske tonsättaren Dmitrij Sjostakovitj, verkligt intressant.19.12 Titta här vilken fin bild av Voice pappa Ulverscroft Tot Sunshine, som jag fått låna av Tots ägare Madeleine. Tack så mycket!





Ulrika Gindemo, Dollys förra ägare, har givit mig lite mer info om Tot: Han är en nationellt och internationellt erkänd och har många avelsframgångar: Har fått 41 poäng med nia på traven! Nedärver sina fina rörelser. Har blivit Championhingst. Har fått 23 klass ett avkommor, varav 4 erhållit championtitlar, en erhållit ELIT (det är Voice!), fem erhållit Diplom, två godkända söner: Almnäs Bright Star (Dollys pappa!) och Kanteborgs Magnum, sju erhållit Guld. Tack Ulrika!





Det jag tidigare visste om Tot, "Totte" för sina vänner, (förutom hans egna fina meriter) är att han ger små avkommor med vackra nätta huvuden och mycket trevligt temperament.


Två av dessa finingar står just nu och mumsar i mitt lilla stall! Lyckos mig!





Tot, 27 år, njuter nu sitt otium som pensionär på Lillhästen i Stav.





Go´morron 18 december! Underbar morgon, frostig och vacker. Pållarna är ut och mumsar på sin frukost. De trivs mycket bättre nu när det är kallt och tillfruset. Vacker rimfrost i manar och svansar! Värdelöst vetande; varför shetlandsponies ska ha små öron? Långa öron leder värme så då fryser hästarna om skallen!





Alla djur har fått mat och snart ska jag ila in till N-e:s underbara värld för sista-minuten ärenden. Har inte fått någon julblomma i år, kanske ska jag skaffa en hyacint? En tanke söker mig oupphörligt. Jag trånar efter en liten hatt!!! Detta är helt chockerande, har aldrig använt huvudbonad. A sign of old age? Distracts from my wrinkly neck?





Kanske ska jag göra slag i saken nu när jag för tillfället är rik? Nåja, allting är ju relativt..





---


Hemkommen och numera lycklig hattägare! Jag älskar min lilla hatt! Det är inte klokt vad den klär! Känner mig mycket mera vuxen på något sätt... Det vore på tiden! Även en liten vit hyacint är införskaffad. Den klär köket på sitt sätt.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards