Alla inlägg den 21 december 2007

Av Lisbeth - 21 december 2007 17:13

... att det s.k julstöket snart ska vara färdigt! Det är Uno och en liten kompis, rexmarsinet Odyssevs, som undrar när hemmet ska bli normalt hemtrevligt igen. Nu är det för ögonblicket klart mer stök än jul. Har iaf sanerar hos alla djur, de har rent och fint och bor på doftande spån, bunkrat upp oändliga mängder djurmat - ja, allting slår ju igen och öppnar inte förrän om en vecka. Idag åkte Yours Truly först till sopis med 10 säckar skräp - resultatet av de senaste dagarnas flit. Sen tog jag mig ett djupt andetag och gav mig ut i julkommersen...En troende misantrop fick vips sina värsta fördomar bekräftade. Folk är inte riktigt kloka och otrevliga är de också. Ingen ler eller håller upp dörren, eller tackar om man gör det eller säger ursäkta! när deras kundvagn kör över ens fot. Visserligen har Yours Truly stora fötter, men i alla fall... Dessutom verkar en del föräldrar inte vara riktigt snälla mot sina barn. Hu! sånt snäsande! Jag stålsatte mig med mitt mest jävulskt tindrande småleende och var vänligheten själv, det är enda sättet. Detta uppfattades av ett par hunsade farbröder - ja, det var väl i min ålder - de blinkade och skojade så där lite tyst som hunsade farbröder kan göra. Deras fruar såg sura ut. Hur som anförskaffades en lagom stor skinka, en liten sylta samt en liten Stilton. Mindes intriörerna från köttfärsskandalen (rys), kanske inte så mycket av fusket som av den jättelika, industriella charkhanteringen. Oändliga hangarer med vitklädda människor som langade blodiga köttstycken hit och dit. Funderade på att bli vegetarian - igen! Förra gången höll det i tre år tills Ingrid och jag föråt oss på linsgryta. Dessutom är sojakorvar det ekligaste som finns...
Ute på parkeringen kom en rikis glidande i sin Mercedes, jag skojade lite och låtsades köra ikapp med min kundvagn. Det var totalt bortkastat, inte ett leende - hallo, Mr Killjoy!
Knösen hade kanske också en sur fru...
På Bolaget var det bara farbröder och alla farbröder var fryntliga. Kånkade ut mina klirrande kassar till bilen. Sen susade jag runt i div butiker och fick i stort sett tag i alla julklappar som tänkt var. Väl hemma insågs att spissvärta (till vedspisen) samt lackstång (till paketen) var glömda. Nå det är ju fler dar före dan före Doparedan. Tjo! Nu ska far och jag titta på Julkalendern, sen är det På Spåret. Vilket radarpar vi skulle bli, vi kan alltid alla frågor ha ha...

Av Lisbeth - 21 december 2007 07:26

Kennel Fennican har visat framtassarna -igen! Det är den stiliga unga hanen Fennican Ivaniilos (bästa junior på SKV:s huvudutställning i år) som tillsammans med sin mor, Världsvinnaren Int Ch Fennican Äbby Ädelsten och syster Fennican Ica Inessa nu varit på utställningsresa i Litauen. Bäst gick det i söndags, BIR CACIB Fennican Ivaniilos, BIM Äbby och BT-2 res-Cacib Fennican Ica Inessa.
Och inte nog med det, BIS-Uppfödare kennel Fennican! Gruppen dömdes av Gerard Jipping från Holland. Stort grattis till Inga Kahlman i Finland! Bilden på Niilos är från ett tidigare tillfälle.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards