Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Myself Alone

Av Lisbeth - 15 maj 2013 06:35

 


Irländska republikanska armén (IRA) Irish Republican Army, syftar numera oftast på den största av flera olika organisationer som använder namnet, Provisoriska IRA, som bildades 1969 och vars politiska gren är är partiet Sinn Fein. Särskilt under 1970- och 1980-talen genomförde de, och tog ansvar för, en rad terrordåd. Deras övergripande mål är avskaffandet av Nordirland till förmån för en enad irländsk stat.

Namnet IRA har emellertid använts av flera organisationer under 1900- och 2000-talet. Det ursprungliga IRA hette från början Irish Volunteers och grundades 1913 med målet att "säkra och upprätthålla Irlands befolknings rättigheter och friheter" ("to secure and maintain the rights and liberties common to the whole people of Ireland"). Denna organisation splittrades 1914. Den del som behöll namnet Irish Volunteersomorganiserades och döptes den 25 oktober 1917 om till Irländska republikanska armén. 

Den politiska grenen heter Sinn Fein och betyder Ourselves Alone. Den ödesmättade titeln passar ju bra för dagens sinnesstämning... Your Truly har faktiskt varit på Sinn Fein HQ.. Där fanns riktiga kulhål i väggarna.. Fick med mig några souvenirer.. ingen skulle trott mig annars.

 

 
 
Ingen bild

LL

17 maj 2013 06:33

Wow.! You are sweet.
How are you doing Sweetheart ?
Let me know when you are back.
I'm fine Sweetheart...and i know you won't regret knowing me because you have contributed into my been alive.

Lisbeth

17 maj 2013 06:37

Not happy now.. but glad you come online.. I did not expect you back so soon..

 
Ingen bild

LL

17 maj 2013 07:50

Why you are not happy honey ?
what's the problem???
you know if you are not happy..I won't be happy also
you must tell me..it won't distract me
don't hide anything from me sweetheart
Talk to me

Lisbeth

17 maj 2013 08:48

Ok.. I just detected that all my telephones are cut off..
imagine.. all my links of communication are broken
it´s my own fault.. it´s not much money.. I just missed my payment.. beause of all stress I presume.. but so annoying.. it will take ages til the phone are reconnected.. Grrr..

 
Ingen bild

LL

17 maj 2013 12:00

OMG !I'm sorry.If i knew all this while..
I am sorry honey..and i understand what you pass through recently..
I am very sure that everything will be fine

Lisbeth

17 maj 2013 12:15

Thank you so much, Sir..
I paid my bills alright.. but it will certainly take some time until being reconnected..
and by the the look of things.. and the present War situation.. all the Casualties recently.. I reckon the insecurity will keep you busy for ages.
You are more needed by the Military where you are.. and in consequence the Army wont let you go

 
Ingen bild

LL

17 maj 2013 14:36

They will Honey
Sure.I know that ! I´m fine and alright honey, miss you and your thought always in my heart.
I´m a well trained man in the Military, My Sweetheart
Nothing can stop me now

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards