Direktlänk till inlägg 10 maj 2008

Vänner

Av Lisbeth - 10 maj 2008 12:36

Nya varma och innerliga kommentarer och mail! Tack, kära vänner... Jag är rörd över ert engagemang i vår kamp för Adas lilla familj. Jag kommer aldrig att glömma er medkänsla... Husse är ledsen, han ville först inte åka bort idag, som tänkt var. Felix fyller år. Men nu åkte han och livet måste gå vidare, även om man har svårt att se det just nu. Önskar att jag var lite piggare, rent kroppsligt. Då kunde man ha nytta av den extra skjuts av energi som katastrofer brukar generera på mig. Men jag måste skura och sanera, byta mattor och vetbeddar för femtielfte gången. Valpen mår i alla fall bra och Ada vakar över den som en hök. Än har jag inte kunnat tala med någon människa om det som hänt. Då tappar jag väl kontrollen och den behövs för att orka med. Själv är jag mest apatisk, helt tom inombords. Har inte ens gråtit - inte än.

 
 
Ingen bild

Susanne o Hector/Cigge

10 maj 2008 16:10

En fruktansvärd tråkig händelse! Trodde verkligen aldrig att det skulle gå så illa. Det gör ont i hjärtat att dom så små och fina fick ett så kort liv. Kommer att tänka på dig och Ada fastän vi inte känner varann mer än ett telefonsamtal. Vad kan man säga ...så sorgligt och skrämmande.

 
Ingen bild

Annette

10 maj 2008 18:43

Nej, vad tråkigt! Det värker i hjärtat när jag ser Adas tomma blick. Och så sorgligt för dig! Hoppas, hoppas att den lilla som nu är kvar klarar sig. Jag tänker på er.

 
Ingen bild

Annika

10 maj 2008 21:13

Usch vad hemskt och jobbigt för er alla.
När allt går bra tar man allt så för självklart , har man varit där du är nu så känner man lycka för var dag allt är OK när man har en valpkull och vågar inte ta något för givet. Man sörjer på olika vis, jag vet inte om jag egentligen har hämtat mig ännu från Össikaskull för ca 2 år sedan och inte nu i höstas(ska man våga göra om detta att para sin tik igen). Det hela är också ett stort VARFÖR, hade jag kunnat gjort annorlunda osv. osv. varför utsätter jag mig, hunden och en massas förväntansfulla valpköpare för detta. Ja, massa frågor som egentligen inte har något riktigt svar.
JO, när allt går bra så är allt så ljuvligt och roligt. Det kommer de bli igen men det kommer att ta ett tag.

Kram

Annika

 
Ingen bild

Monica och Märta

10 maj 2008 21:37

Så hemskt. Blev iskall när jag läste början av historien. Valpar klarar inte så mycket. Vi tänker på er och hoppas att alla hundarna får må bra nu.
Monica Märta Ina Christer

 
Ingen bild

Bitte

10 maj 2008 22:03

Jag är mycket mycket ledsen för din och Adas skull! Och för alla andra som är drabbade!

 
Britta

Britta

10 maj 2008 22:14

Åkte hemifrån i morse, ca 10 minuter innan du, på bloggen, meddelat de oerhört tragiska fakta som rådde.
Ringde Engelbert på väg till Katrineholm, E. visste besked. Det blev en tung resa.....
Jag kan sanningsenligt säga att jag vet hur det känns...
Med en skillnad -Ada har en liten puppe kvar - visst kommer hon att klara sig!!!!
Många hälsningar och goda tankar från Birgitta och K-O! Hade långt samtal med båda på vägen hem från Katrineholm.

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Madde

10 maj 2008 23:54

En väldigt svår erfarenhet, men jag tror att både familjen och Ada har styrkan inom er att komma igen, tids nog. Jag tänker mycket på er och hoppas, hoppas att den lilla som är kvar blir en stor och stark liten krabat. MVH Madde.

 
Ingen bild

Nilla

11 maj 2008 08:36

Efter regn kommer solsken!


Kramar om känner med dig..

Nilla

 
Annethe

Annethe

11 maj 2008 14:25

Så fruktansvärt tråkigt!
Jag vet inte riktigt hur man skall uttrycka sej för att beskriva känslan när jag läset din blogg.
Hoppas av hela mitt hjärta att den lille hänger i och att Ada mår bra!
(har själv varit med om en liknande resa en gång..)
Våra varmaste välgående tankar sänds till Er alla!

http://www.lejondalenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards