Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Älskade små hästar

Av Lisbeth - 26 september 2009 09:04

   

Husfadern är på heldagsengagemang - bruksdomeri - undrans hur länge han kommer att fortsätta att stå till förfogande med det efter allt som timat? Yours Truly har huset för sig själv. Det är faktiskt ganska skönt... Vad ska jag då göra idag? Jo här finns att göra... Har givetvis haft mina funderingar hur det skulle vara att ha en karl i huset hela dagarna efter att i mer än 40 år varit ensam hemma med "barnen"... Det har gått förhållandevis bra! Far visade sig tillbringa en stor del av dagen utomhus; dels med böcker och korsord i trädgårdsmöbeln, men på senaste tiden i febrilt sysslande med grävning, staketuppsättning, vedkörning, murning av brunnen, rensning av stuprännor och hundpromenader. För egen del är det en lättnad att far gör mycket av det som brukar falla på min lott, men eftersom jag är en obotlig kontrolldåre så är det svårt att koncentrera sig på det kreativa skrivjobbet med en massa verksamhet pågående runt omkring... Just nu känns det mest som man aldrig någonsin skulle vilja träffa en enda människa utan bara vara med djuren! Visserligen har chefen och jag intalat varandra att det som hänt faktiskt vara det bästa som kunnat hända oss! Fem års påtvingade munkavle och annan idioti är över... Självklart går tankarna på vad jag ska göra resten av mitt liv... Köra buss? verkar inte vara något vidare jobb ärligt talat... Skriva böcker? Ett par-tre stycken finns i datorn i gryende halv- och helhet. Men författande är ett ensamt monotont, mödosamt klosterarbete med den ovissa lönen vinkande åratal framåt! Jobba för the other publication? Diskreta sonderingar med såväl tidningsledning som -ägare har visat att vi är välkomna "tillbaka"... Skulle det vara så väl är det ändå en stor omställning... Bära ut tidningar? Hemska arbetstider... Men kanske i stort det som påminner mest om reporterjobbet - you get off, you get it done, you get away with it...Vad som ligger närmast till hands är "det vanliga" vilket inkluderar att ta in de kvarvarande blommorna i amplarna utomhus, samt åka och sköta om hästarna som ännu är på betet. Ska också skaffa ett par halmbalar att boa med i stallet som det blir lite mysigt för pållarna. Hoppas kunna ta hem dem snart! Det är höst.***

 
 
Ingen bild

Marianne

26 september 2009 10:18

Skriv Lisbeth, skriv! Du bör göra det du är bäst på, nämligen skriva sanningar. Rör om i grytor om det behövs, vänd på stenar och ifrågasätt. Den tidning du kollat med är säkert jublande glad över att få en nu ännu mer berömd journalist än du var tidigare att skriva för den.
Böcker är ingen dum ide', gissar att du kommer att publiceras om ngt år.
Klappa hästarna från mig!

 
Ingen bild

Helene J

26 september 2009 12:26

Jag instämmer med Marianne här ovan; Skriv, skriv, skriv! MEN tyvärr är det ju så att vi kan skriva, skriva, skriva men aldrig vara säker på att det genererar pengar. Själv har jag blivit arbetslös, därav min totala tystnad. Jag har aldrig under mina 22 år som yrkesverksam, gått utan arbete men nu har det hänt. Om någon kommer i morgon dag och säger att det finns ett jobb för mig; att skura toaletterna på T-centralen, så kommer jag tacka ja. Jag har barn att försörja.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards