Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Southern Comfort

Av Lisbeth - 15 maj 2009 17:51

Titta vilken fin romantisk bild Pernilla - världens snällaste västgötetös - har gjort med våra kvarvarande systrar Rosetta & Odetta! Tack så mycket! Lilla Rosetta flyger med nya matten till Malmö på söndag. Hon går numera under namnet Skånepilen...

Fick frågan om Yours Truly skulle till Simmatorp - SKV:s stora utställning. Nix! Dels har jag inte en aning om var S-platsen är belägen och känner inget böjelse att åka dit. Misstänker det är söderöver-nånstans...

Åker aldrig söder om Norrköping – av princip (bra dum!)... Är funtad sån... Inge å göra åt... Blir nervös å famlar efter passet när Slussen passeras...

Däremot kör jag med förtjusning å hur långt som helst norröver - där det är mil efter mil till lador och hus - samt vackra vyer och härligt folk, ja riktiga människor faktiskt som inte har någon brådska och hetsar upp sig i första taget å inte ljuger och krånglar å skor sig på andra - enligt min enkla erfarenhet givetvis. Möjligtvis, t o m rimligtvis, har jag fel däri...

Lycka till alla som ska till Simmatorp; vänner å bekanta å gamla f d vänner och ni övriga. Hoppas alla får en fin dag bland 100 västgötaspetsar!



 
 
Ingen bild

Duritzan

15 maj 2009 21:38

Det som är typiskt norrut finns även i "missgynnade" områden söderöver. Där naturen är karg och svårbrukad där klarar sig inte folk utan att hjälpas åt. Det sätter sin prägel på folkkynnet. Därmed är det sagt att Smålands inland är befolkat av människor som INTE är snåla, däremot försiktiga med sina pengar men som också är generösa med sig själva. Ett besök rekommenderas :)

 
Lisbeth

Lisbeth

15 maj 2009 22:03

Jo så ligger det nog till - angående smålänningar, så räknar jag mig som halv sådan - min mor var född i Sommen ochlät oss aldrig glömma detta.
Känner några fina människor i detta ljuva landskap - och hundar!.
Valparnas mamma är därifrån och också uppkallad efter landskapsblomman - Sänningegårdens Gerda Linnea...

Och jag säger bra det - småländsk ostkaka...

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
CarinaJ

CarinaJ

16 maj 2009 14:55

Du..........du behöver inte oroa dig, det behövs inget pass söder om Norrköping....hihi........
Och jösses vad du missar i Skåne och ffa Öresundsregionen..........it´s lövli ;-)

Och förresten.......vad fina dina valpar är :-)

Ha en fortsatt trevlig helg

http://skaneskrabban.se

 
Lisbeth

Lisbeth

16 maj 2009 16:16

Carina - det är absolut inget fel på vare sig platsen eller folket! Det finns mycket gott i Skåne vill jag påminna mig... på beåde det ena och det andra sättet...

Det är vägen DIT som inger ett inre motstånd - i bukter och finter och mysko vägval - har aldrig lärt mig hitta rätt...

Japp - våra små valpar är ljuvliga och såå spännande!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Duritzan

16 maj 2009 19:55

"Det är vägen DIT"

Hört talas om moderniteten GPS? Jag saknar totalt lokalsinne, men med GPS kan t.o.m jag komma dit jag tänkt mig! :)

PS Jo, jag minns inte om jag sagt det - dina valpar är verkligen bedårande! Hur blir det, behåller du nå'n? DS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards