Alla inlägg den 6 november 2010

Av Lisbeth - 6 november 2010 10:34

För en gångs skull är husfadern med maka hemma en helg samtidigt, man blir smått nervös när det dyker upp en mansperson i huset dagtid! Och här finns att göra för en händig karl... Hästarna har vandaliserat sin fina höhäck så den är nu lagad. Just nu promeneras hundar...

I väntan på resultat av något slag så får man nöja sig med att resenärerna i västerled iaf kommit fram ordentligt. Det lät taggat från Team Clintstone!

Yours Truly har mobilen i magfickan på högsta volym så man inte går miste om något...


Mandy är så käck och kavat att man glömmer bort att han faktiskt inte ens är 6 veckor. Han äter som en grävskopa men insisterad på att bli matad.

Yours Truly - en matautomat... Så fort jag sätter mig kommer kattungen skuttande och drar i byxbenet. Jag förstår att det är precis så här som pingvingföräldrarna känner sig när de landar efter en provianteringstur till havs. Deras tjocka unge pickar på föräldranäbben för att få något uppkräkt smaskens. Men jag har märkt att kattungen drar i byxbenet oavsett om han är hungrig eller ej. Så det är alltså den tvåbentes uppmärksamhet som han är mest sugen på. Han är nu full av (utspärrningsbara) klor och gör skäl för tillnamnet Långreven - hakar i överallt. Taggigt där med...

Mer taggigt; denna härliga helgdag kan äntligt och med gott samvete ägnas åt sådant borde gjorts under hela veckan, nämligen omplantering av blommor. Jag är värdelös på grönt men vill väldigt gärna ha fina blomster, så man framhärdar och försöker komma ihåg vad expertisen sagt... Mina vinterkaktusar har ertappats med knoppar. Så spännande! Att de skulle få så många blommor som sist är väl för mycket begärt, men det ser iaf lovande ut.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards