Alla inlägg den 1 februari 2007

Av Lisbeth - 1 februari 2007 22:55

Nu är det bara vi kvar... Valparna är redan 9 veckor. Var har tiden tagit vägen? Greta och Gunvald tycker det är härligt att ligga bland alla filtar i soffan. Gretas matte hämtar henne på måndag.Fick trevlig rapport från Gottfrids matte Birgitta. Allt går bra och han har redan bekantat sig med sitt nya och mycket större stall och dess invånare. Det är roligt att alla valparna kommer till hem där man haft västgötaspetsar tidigare och där man dessutom har häst!

Av Lisbeth - 1 februari 2007 10:53

Häromdagen skrev Ingrid på sin blogg http://igurt.bloggagratis.se/ om företeelser i dagens samhälle som borde läggas ner resp sådant som gott kunde återinföras. Mycket tänkvärt!Själv saknar jag alldeles väldigt mycket Posten såsom den var förr. Räknenissarna och managementhorden har FÖRSTÖRT posten! Säger någon omorganisation griper jag efter spiskroken! Man har tänkt ut en verksamhet som kanske passar folk runt Stureplan eller likställda men som dåligt stämmer in på vanliga människor. I varje fall inte på oss som bor på landet. Ett par enkla postärenden, som man förr kunde fixa på ett par minuter via brevbäraren, det tar nu en halv dag, inklusive 3 mils bilkörning och rännande på olika ställen. Så respektlöst att lassa över allt jobb på kunderna! Det är MIN arbetstid, möda, tankeverksamhet och mina bensinpengar, etc.Visst finns det sådant som blivit bättre. Var länge motståndare eller åtminstone misstänksam till betalning via internet, men måste inse att det har sina fördelar. Betalandet går i a f blixtsnabbt. Fast VÄLDIGT ofta går det inte att logga in sig; bredband funkar ej, det är strömavbrott...Internet i all ära, men ibland måste man faktiskt hålla reda pengar i handen. Det är då problemen uppstår. Förr kunde man sätta en pil i sin brevlåda och någorlunda punktligt dök brevbäraren upp och tutade. Via sin lilla postsparbanksbok kunde man ta ut och sätta in pengar. Vilken idyll!Nu måste man ringa posten en dag I FÖRVÄG och tillkännage sitt behov av likvida medel. Det beror nämligen på RÅNRISKEN. Ursäkta den möjligen raljanta undertonen. Hur ska jag veta att idag vad som behövs i morgon???Sätta in pengar, däremot, går bra. Fast det finns ju gränser där med. För några dagar sedan stod jag vid vägkanten med 16 tusenlappar i näven. Snörp! Rånrisk...Och bankböcker ska avskaffas, har jag fått veta.Nu återstå bara madrassen... Den kan ingen ta ifrån mig, hoppas jag...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards