Alla inlägg den 3 februari 2007

Av Lisbeth - 3 februari 2007 10:36

Idag ska jag berätta hur Yours Truly tillbringar sin vegeterande tillvaro. Det är lätt gjort, för jag göra samma saker varje dag.* 6.00 Skjuter som en känguru ur sängen, redo att ta itu med dagens id. Hinner lagom vinka iväg husfadern som redan varit uppe en timme och hunnit tända i spisen, göra te, släppa ut hundar.Kollar mitt girotel vilket bestämmer humöret för resten av dagen. Ja, jag vet, jag är kontrolldåre. Det spelar ingen roll om man förögonblicket är rik som ett troll, tycker om att ha blykoll. Sväljer blodtrycksmedicin, kikar i datorn, besvarar ev mail. Dricker te, kokar hundmat, läser tidningar.* 8.00 Utspisar djur, släpper ut hästarna för första frukost, sopar upp spån och hö.Rastar hundar. C:a 9-10 är jag klar med morgonkarusellen och kan ta itu med det mer seriösa arbetandet. Jobbar som en galning, vips är kl 12 och en ekande tomhet infinner sig. Kommer på att jag inte hunnit äta något. Förtär på stående fot något lätt, vanligtvis fil eller keso.* 13.00 Rastar hundar, upptäcker att jag måste skaffa hö/havre/grönsaker eller annat. Störtar iväg med bilen. Och så där håller det på.* 15.00 - dagens första högtidsstund. Tar med valparna ner till stallet och mockar ut, in med nytt spån/halm/hö, lägger hästarnas kvällsmat i blöt. Släpper ut hästarna på gården och ger deras eftermiddagsmorötter. Borsta hästar och kratsar hovar.* 16.00 Rastar hundar, ger marsvinen havre, börjar med matlagning. Den få ta sin rundliga tid eftersom vi aldrig äter något färdiglagat, minsta ärtsoppa görs på gammalt vis med blötläggning och kok.* 17.00 Husfadern dyker upp, middag förtärs.* 18.00 Dagens 2:a högtidsstund, tar tekopp, valpar och läsebok med in till Soffan i vardagsrummet. Soffan i gammelrosa plysch är en enorm pjäs, svängd och stor som the Horse Shoe Bar på Shelbourne Hotel i Dublin, rymmer ledigt fem västgötaspetsar med ägare. Kikar på Tv-nyheter och somnar vanligen en stund. Mellan 18.00 och 21. svarar jag inte i telefon, vilket folk brukar upptäcka efter en tid. Tips: är det något särskilt enträget - ring igen! Jag brukar kolla nummerpresentatören och ringer upp! * 21.30 Rastar hundar, nattar hästar, fyller på vatten, hö och ger kvällsgodis. Höar marsvin. * 23.30 hängs den sista lilla vattenflaskan upp. Stupar i säng. Zzzzz...Säga vad man vill om Livet på Landet men inte ger det tid till något syndfyllt leverne!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards