Alla inlägg den 4 september 2007

Av Lisbeth - 4 september 2007 17:03

Vi har haft en surprise visit! Ett par valpköpare, som hade vägarna förbi, dök upp utan förvarning! Yours Truly stod i "rök och damm" eller rättare, med skurhinken i högsta hugg och såg ut därefter. Överraskningsbesök är det värsta jag vet... Jag menar, man vill ju ordna till anletsdragen... Men det gjorde inte så mycket, för det var inte mig folket skulle titta på. Föräldrar och släktingar förevisades och höll hov, och bebisarna, ja, ingen kan säga annat än att de är sanslöst söta och välskapta. Få se om lille Troy, i mitten på bilden, lyckades charma till sig en ny matte? Återbesök under mer ordnade former nästa vecka. Femveckorskort på alla små deckare utlovas i slutet av denna vecka!

Av Lisbeth - 4 september 2007 12:59

Har just konstaterat att den nya tvättmaskinen inte tvättar lika bra som förgångare, trots fler knappar och finesser. Det finns tvättmedelsrester kvar i tvätten, ibland även synlig smuts. Jag vet att den inte är dyraste värstingssorten, som försäljaren sa var "mer maskin för pengarna". Men jag vill ha en TVÄTTmaskin, inte bara en fin maskin.
Allt nytt behöver inte nödvändigtvis vara till det bättre.
Som nu SKV:s nya hemsida. Jag får inte fram undermenyerna hur jag än beter mig. Menyn till vänster kommer upp, Ok, men när jag knappar på någon av rubrikarna händer inget. Any solution?

Av Lisbeth - 4 september 2007 08:25

Nu är vi gott och väl inne på årets sista kvartal - so far so good!





Hösten är definitivt här, snart står vintern för dörren. Känner oss bättre rustade än de senaste 5 åren. Hittills har allting långsamt gått oss väl i händer.





Först och främst har vi och familjen fått vara friska, ja, tom friskare än tidigare. Hur jag tidigare år lyckades stappla runt i mitt ekorrhjul med svår ischias, låsning i korsryggen, domnat ben, ryggskjut, högt blodtryck och kondis som en 90-åring, det är en gåta. Nu skjuter man ur sängen som en känguru och det finns ingenting som Yours Truly kunde göra för 40 år sedan som jag inte kan idag. Släkt och barn med familjer är snälla och glada, ja, allt är trevligt och bra på den fronten.





Tävlingsmässigt har det varit hurra - Jack blev champion lätt som en plätt och hans barn visar framtassarna, senast Flinga som tog cert i söndags. Tack alla som grattat! Lyckokastet Gunvald är duktig på så många sätt, 3 gånger BIR-valp och flera BIG- och BIS-placeringar. Den valpkurs som vi gick i våras var ren glädje från början till slut. En blygsam nystart på tibetansk spaniel föll väl ut. Black&tan hanvalpen Adrian ur första kullen blev BIS-valp på TS-specialen, senare fick han och systern Pandora CK i juniorklass. Deras pappa Pigge, som bodde hos oss under sitt första år, tog sitt andra cert. Marinas vackra Emma fortsätter att skörda framgångar och benämns nu i kattvärlden som "kändis".





Ett vackert stoföl har vi fått och två fina valpkullar. Hoppas nu bara den goda turen håller i sig. Vaknar ibland med ett ryck i gryningen. En mardröm - parvo, coronavirus eller annan hastigt förlöpande illness? Sjunker tillbaks bland kuddarna, som Sir Väs på julaften. Ah, det är bara Mimmi som utspisar sina valpar! Lyckligt lyssnar jag till det förnöjda smackandet.





Även Huset har skött sig. Intet av detta har har inträffat hittills; frusna ledningar, vattenläcka, soteld, strömavbrott i flera dagar, åsknedslag, datorhaveri, tjall på telefoner. Tidigare har allt detta kunnat drabba oss samma månad, ibland tom samma vecka. Då vet man att man lever! I jämförelse är en havererad tvättmaskin blott ett smärre irriterande avbräck. Bara att köpa nytt!




Även de mobila krafterna tuffar på utan mankemang.





I hundvärlden verkar det mesta vara fridens liljor, till skillnad från hur det såg ut för ett halvår sedan. Förståndig hantering från styrelsen för SKV! Den här gynnsamma utvecklingen för med sig en massa gott. Nya kontakter ges och tas, människor, som tidigare bara vara namn i resultatlistor, visar sig vara högst sympatiska personer. Hjärtligt välkomna ska ni vara allesammans!





Kan man som bonus få hoppas på en ny liten stjärna som ska förljuva tillvaron?





Vi håller tummarna!





Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards