Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Lisbeth - 29 oktober 2008 13:04

Shakespeare´s Macbeth 1:a aktenTHIRD WITCH: A drum, a drum! Macbeth doth come. ALL. The weird sisters, hand in hand, Posters of the sea and land, Thus do go about, about, Thrice to thine, and thrice to mine, And thrice again, to make up nine. Peace! The charm's wound up.

Av Lisbeth - 29 oktober 2008 08:14

Sedan några år tillbaka får jag varje månad TVÅ ex av tidningen Hundsport. Dessutom får jag, utan att ha erlagt någon speciell avgift, även tidningen Hundsport Special. Nå, det här är inget som stör mig eller som jag klagar över. HS Special är ju dessutom riktigt läsvärd... extranumret av HS brukar jag ge bort till någon vän...

Ibland har jag naturligtvis funderat över den här generositeten från SKK:s sida. Kan den hänga ihop med en situation för några år sedan, då betalningen av SKK-medlemskapet., eller rättare, betaningsavin till Stockholms Kennelklubb, den länsklubb dit jag hör, inte direkt prioriterades? Alltså det dök upp påminnelser... I sinom tid masade jag mig till att pytsa in slantarna. Och DÅ dök två tidningar upp, och TVÅ medlemskort, fast båda med samma medlemsnummer. Här står vetenskapen frågan?

Nu hände samma sak. När jag äntligen kommit till skott och fått iväg medlemsavgiften,

då damp det ner ett brev från SKK, undertecknat Nils Erik Åhmansson, SKK:s ordförande. Där stod "Välkommen som medlem i Svenska Kennelklubben! Det är alltid lika roligt att välkomna en ny medlem..."

Plus ÄNNU ett medlemskort och med SAMMA medlemsnummer som jag haft sen fan var liten, eller i varje fall sedan 60-talet....

Jaha, och vad är problemet? Jo, frågan är nu om det kommer att komma TRE Hundsport - brevbäraren får slita med att få ner den brokota luntan i lådan - och om Högman därmed är registrerad som SKK-medlem x 3?

I en värld där uppblåsta upplage- och medlemssiffror är ALLT, torde detta inte vara någon omöjlighet. I finanskrisen spår i början på 90-talet, när länsklubbarnas medlemssiffror pekade ledsamt neråt, då redovisades HS-prenumeranter, bibliotek och veterinärkliniker som länsklubbsmedlemmar. Sådant påverkar i sin tur mandat i de högsta beslutande församlingarna, som till exempel Kennelfullmäktige. Alltså är jag då tre SKK-medlemmar? Då borde jag ju per automatik ha tre gånger så många medlemsförmåner och trefalt mer att säga till om...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards