Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Lisbeth - 27 februari 2010 14:53


   Med risk för att någon läsare tappar aptiten - ursäkta! Den här makabra och motbjudande tingesten är faktiskt mitt vänstra ringfinger - precis som det ser ut idag lördag em den 27 februari nådens år 2010... Hur kunde detta ske??? Yours Truly kom och balanserade en trave böcker ivrig att få snits på bokyllorna - bokhögen skymde väl var jag satte fötterna... snavade på något eller någon - en katt? Och så sla-bang! så stöp man som en fura! Hann få upp handen för att hindra att huvudet slog i ett skåphörn - något som jag nu ångrar... Skallen är förmodligen hårdare! Alltså blev det detta resultat... AJ! Fingret är gissningsvis brutet, ev ur led. Och jag som brukar vara så försiktig... dålig motorik, fummel, släpphänt och hopplös. This could only happen to me...Vad ska jag göra åt det? Kan amerikanska slalomtjejer åka med brutna fingrar så ska väl en annan klara att vackla runt i min skyddade verkstad! I´ll have to soldier on...

---Fast kanadensiska coachen fick gummi-arm - det har inte jag! Some consolation... I den spännande curlingfinalen vann svenska damerna Guld! Hurra för dem!

Av Lisbeth - 27 februari 2010 09:33

½ Svenskar trillar omkull, skjuter bort sig, kört ut, kör fel, går in i väggen och kommer på denna eviga 4:e plats. OS är snart slut. Kära fars chef har hört av sig med försynt förfrågan när pensionärstillvaron kan avbrytas... Bara 5-milen kvar, detta klassiska svenska långlopp för män. Kvar i minnet från Kananda-OS är den underbara stafetten med fyra vitklädda hjältar dansande fram i snöflingorna. Då Yours Truly ogillar överspänd nationalism i alla former fördelas härmed gracerna lika. Jag är svårt tagen av Petter Northug som fick så mycket skäll i medierna för att ha vägrade stanna för intervjuer efter senaste fiaskot - i norska ögon - "Nå trenger vi gull, Petter!" Flåsande målgångsintervjuer är ett otyg och borde förbjudas i en särskild paragraf! Den på alla sätt sevärde gutten gav tusan i framsträckta mikrofoner och det gjorde han alldeles rätt i. Han svarade på sitt särskilda vis och spurtade till det norska laget en silvermedalj. Northug - ska uttalas "otur" - är särdeles underhållande i spåret. Som en röd djevul med sina glänsande skidglasögon jagade han i spåret efter den ledande svensken. Och den vite höll undan. Något av det mest spännande jag sett! Till och med kungen såg tagen ut. Heja Sverige! Och Norge!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards