Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Lisbeth - 8 juli 2008 12:31

...för gott... Men nu har Yours Truly hängt upp en ny istället!



Detta vittnar enbart om den mänskliga naturens outrotliga optimism och framtidstro...



Fick den fina skotteskylten av Ingrid som en liten WDS-present. Tackar! Så nu kan vi vara internationella och hälsa välkommen såväl på världsspråk som rospiggska! Ulvus-skylten är gjord i England på tidigt 70-tal.

Jag tycker hundarna ser roliga ut; västgöte ungefär "sitter jag fint nu?", skotten har en mer sinister look... Som P G Wodehouse skrev - "biteth like a serpent and stingeth like an adder." Om jag måste välja skulle jag nog hellre gå in till ett gäng västgötaspetsar, även om de väsnas. Har någon skådat en skotsk terrier i mun? Det är som att kika i gapet på en krokodil...



PS. Jaja, vi SKA måla om huset, men tänkte låta upppiffningen ske i samband med 100-årsfirandet av fastigheten Vårdal, vilket infaller nästa år. Dessutom är det bara på den här sidan som fasaden är risig, i de tre andra vädersträcken är den fin.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards