Alla inlägg den 31 juli 2008

Av Lisbeth - 31 juli 2008 11:15

foto: Gunnar LindgrenVi, på Mönsterfarmen Glädjefrid, lever i ett demokratiskt hushåll. Här delas på arbetsuppgifterna (samt i förekommande fall på utgifterna.. hmm). Husfadern handlar mat (det är han som tjänar mest stålar) samt diskar (diskbänken är från 30-talet och är inte anpassad till 180-cms husmödrar). Jag lagar mat, ivf svåra såser och sånt. Mor är en orm och tvättar tvätt, far ror och är rar samt snickrar nya bokhyllor. Vi är som fritt sprungna ur folkskolans läsebok och trivs med det...






Just nu har far semester, som dock sjunger på sista versen, semestern alltså. Far har gjort saker som han gillar; varit kulturell i Staden (Stockholm), plockat bär, rott på sjön, promenerat hundar samt cyklat. Jag städar, tvättar fönster och just nu, betalar räkningar - which is a bit of a drag - företaget som jag knegar för har också semester, åtminstone kassören, så mina surt förvärvade får jag se mig om efter på annat håll... Grrr... Tur att man har såväl rika som snälla barn!


Får se till att ägna mig åt sådant som är Gratis, såsom Kultur samt odlande av Vänner. Idag ringde två av mina favoritpersoner. Hurra! Angenäma samtal om Höga Ting. Otroligt vad uppåt man blir...






Lilla shetlandstoet Voice har gjort illa sitt öga. Veterinär tillkallades, medicin är skaffad. Voice behövde en flughuva. Samt ny medicin. Far cyklade till Norrtälje, usla Granngården hade bara stora huvor, samt kunde inte beställa en liten från sitt centrallager; någon policygrej? Morr... Hatar sånt...





Far fick cykla en gång till, samt utforska Nortan med omnejd efter hästaffärer. Och si! Det blev napp, hem kom husse med den mest bedårande lilla flughuva som passade precis. Det bästa vara att Voice vips svarade på medicineringen och slipper plågas av otäcka insekter. Alla mina pengar går numera till veterinärer, hovslagare och djurläkemedel, men det är det värt.





Husfadern odlar släktkontakterna, igår i Länna, idag är Kulturutskottet på guidad tur å Penningby slott tillsammans med sina systrar. Vädret är fortsatt härligt. Brukshunden har kommit, så nu kan man gotta sig åt alla fina hundar på WDS och allt roligt vi var med om. Därav repris på Brukshundens reportageteam. Än lever Gud!
---
För nästan precis ett år sedan skrev jag sä här på bloggen:
"Lyckan är:
...en liten häst, Viola!
samt:
* ett städat hus
* betalda räkningar
* en snäll familj
* fina och friska djur
* goda vänner

Counting my blessings:

Lyckos mig!"
Stämmer fortfarande!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards