Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Snakebag

Av Lisbeth - 3 februari 2010 11:45

  

Se här min fina vintage handbag! Rymmer massor...

Deep bark brown snakeskin bag with detatchable shoulder strap and bucket handle. Envelope flap closure, zippered coin pocket. By "TANO of Madrid, Spain". No flaws. 17" wide by 8" high.


OBS Rykande aktuellt på Gunnars blogg http://slutstycket.blogg.se/


Uppdaterat på vår hemsida http://ulvus.webs.com/ västgötaspets, shetlandsponny.

Tack Pernilla!


Intresserade av MH-debatten rekommenderas en titt på senaste inlägget http://www.brukshunden.se/ Etologen Hans Temrin, docent vid Stockholms Universitet kommenterar arvbarheten hos MH. Har verkligen ansvarig utgivare läst och godkänt (förstått...?) det här? Temrin sågar ju hela skiten!

 
 
Ingen bild

Nilla

4 februari 2010 08:29

Nääe Lisbeth jag tycker att ormarna ska få behåll sina skin, skulle aldrig tänka mig att ha en väska av ormskin, har aldrig gillat saker gjorda av djur!

 
Ingen bild

Lisbeth

4 februari 2010 09:09

Pernilla tack för den kommentaren!

Jag har bara väntat på den...
För nu får jag ett kärkommet tillfälle att förklara - och har väl en del att förklara...

Det är väl att sticka ut hakan och kalla sig djurvän, samtidigt som man har såväl päls som väska av skinn!

Men nu är det på detta vis att ovanstående har 30-40 år på nacken, brotten är förhoppningsvis preskiberade... Ska jag slänga mina pälsar som både värmer och klär? Och köpa något i konstmaterial som tagit onödiga miljöresurser i anspråk?

Jag skulle aldrig drömma om att köpa en NY päls eller NY skinnväska eller annat likställt och därmed gynna djurexploateringen.

Med gamla grejor som kommer till nytta är det en annan sak, även om det kan medges att resonemanget haltar...

Jag gillar inte heller djurindustrin och nobbar konsekvent allt som kommer från svin- och kycklingindustrin!


 
Ingen bild

Nilla

4 februari 2010 10:34

Nää Lisbeth du behöver INTE förklara någoting för mig *ler*

Jag ville bara tala om att jag inte tyckte om varken ormskinsväskor eller andra saker gjorda av djur, sen om du eller andra använder gamla pälsar & dyl som har 30-40 år på nacken, det bryr jag mig inte om.....

Ville bara ha fram min ståndpunkt ang djurskinn..

Kramen

 
Ingen bild

Ulf

4 februari 2010 11:02

Efter att ha läst Brukshundsklubbens artikel om MH av Temrin måste man ställa sig frågan varför man i somliga kretsar griper efter halmstrån ifråga om arvbarhet. Är det desperation ? Man torde lugnt konstatera att det är mycket långt kvar innan man kan förlita sig på kryss i några rutor. Det märkliga är att man sedan bestämmer sig för något som ska gälla ett helt liv ! Jag tar till den gamla klyschan - att de är ute och cyklar.

 
Ingen bild

Gudrun

4 februari 2010 14:56

En liten udda kommentar kanske.
Det är banne mig inte enkelt med genetik - dom där generna låter sig inte styras så enkelt. Om det vore så enkelt skulle MH vara ett minne blott, liksom annat arvbart. I det perspektivet blir man lite förvånad över vår miljöminister, som tycks tro att det genetiska hos vargar fixas lätt - bara att ta bort några individer och stoppa in några andra så... Herregud, kan ingen ge kar´n, en grundkurs, gärna en schäferuppfödare, som vet hur "lätt" det är.. Dessutom råder total tystnad om vad som ska avlas bort och till på vargarna.
Men inte skjuter man alfapar med 6 valpar, om man vill förbättra stammen!! Dom sparar man!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards