Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Lisbeth - 24 mars 2011 10:18

     Hej! Det är jag som är Mandy - eller Yffranes New Moon Rising om det ska vara så noga... Nu ska jag i alla fall berätta om hur jag har det! En annan jobbar hårt som sällskapskatt... Det är mycket att så i för en kattunge som inte är sex månader än... Ja, kattunge å kattunge... Jag är nästan störst av de katter som finns här, så det så! Dom andra ska jag något kommentera... 

Först har vi en Dam som kallas Emma...

 Henne håller matte på med stup i kvarten! Jag är inte ett dugg avis... seriöst, vem vill bli kammad i rumpan och pillad på både fram å bak? Det räcker så bra med att man åker i badet så fort man kommer hem till Lill-matte! Och så hela torkapparaten efteråt... Rys! Här kan man snacka om blåsning...

På utställningar å så heter heter Emma IC Ormeryds Emma JW. Det där JW står för Junior Winner å det är en titel som den katt får som vunnit 5 BIS - Best in Show. Emma skryter om att hon har sopat hem hela 7 BIS och kommit med på en lista som heter COTY - Cat of the Year. Ja, det var väl fint... Säger jag då och försöker låta bli att vara impad...

En annan har ju bara 4 BIS men så är jag ju också kattunge... än så länge...

Och så har vi Emmas son Onkel Lillen som heter Ormeryds Jeffrie Austin. Han är en lånekatt från Felix. Hygglo! Det är bara det att nu har Lillen snott min fina korg som jag aldrig får ligga i! Det är smällar man får ta...

  Så en annan får knoppa på golvet...

  Men då har jag full uppsikt och första tjing på käket när det dyker upp! Det fattar dom andra katterna aldrig... hi hi

Kattregel nr. 1: vaksam, aldrig slagga på sin post, här i Vårdal, Roslagsbro. Så är jobbet för en sällskaps- och prydnadskatt...

Av Lisbeth - 24 mars 2011 08:36

  Elisabeth Taylor 1932 - 2011

Den storslagna filmstjärnan Elisabeth Taylor har gått bort, hon blev 79 år.

Bilden med colliehunden Lassie visar starten på karriären. Elisabeth Taylor blev Stjärnan med sällsam lyskraft, filmerna med den kloka, fina collien ledde till att rasen blev en av de mest omtyckta över hela världen.

Elisabeth Taylor var, bland mycket annat, en stor djurvän. Det finns otaliga bilder av sjtärnan med egna hundar; pekingese, malteser, yorkshireterriers - men också med hästar och katter.  En liten stor människa finns ej mer.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards