Alla inlägg den 16 september 2011

Av Lisbeth - 16 september 2011 13:24

  Kan man fira sånt..? Borde noteras med En Tyst Minut... Ulvusbloggen är nämligen delvis orsak till det nuvarande Armodet...

Har fått konstiga, rent obehagliga kommentarer på bloggen. Någon därute vill mig inte väl... Dessa tas naturligtvis bort... det känns lite märkligt... Har så vitt jag vet inte en enda ovän, men i alla fall... Visst, jag kan inte behaga hela världen och har man några synpunkter eller något som borde redas ut, så välkommen! Och då inte anonymt.
F ö är Yours Truly drabbad av det som Churchill kallade The Black Dog, alltså insikt om ens tillkortakommanden. En studie i Dålighet... Man är inte alls så bra som man tror - smärtsamt!
Har tusen saker att göra och inget blir riktigt bra... Alla mina pengar är slut, TVÅ oändliga dagar till pensionen. Suck! Men Herren har sett till sin Tjänarinnas ringhet och sänt en Champion = förkämpe vet alla som sett Ivanhoe på nyåret att det heter.   Alltså en ängel med bart huggande svärd - som i Den Enfaldige Mördaren   Enl meddelande från Långt-Borti-Stan lär nämligen Yours Truly inom kort - med början på tisdag - bli ohyggligt rik..? Och detta bara för att man anses som en Fin & God Människa...   Uttalas med Karl-Bertil Jonssons Stränge Faders röst... Intressant att se hur det blir med det... 
 Inne är kallt, skulle gärna tända en brasa, men k. far som är en stor pessimist, tycker det är för tidigt; "veden kommer aldrig att räcka..."
Jag, som hävdar att hela vedboden är full med ved, är så klart av en annan mening. Vi bråkar jämt om det här... min hjärtlösa man säger: "då får väl Högman jobba sig varm..."
F ö ser jag ut som en galning, måste gör något åt håret, oklart vad; forty shades of grey = vidbränd grävling? För att slippa huttra iklädde jag mig en lång klarröd ylletröja - tittade i spegeln och tog raskt av tröjan. Såg ut som en prostituerad jultomte... Urtvättad grålila tröja? = Tomte på dekis! Stämde rätt bra, så får det bli.
Hej då från Högman - vilken i likhet med Arvid Falk, Röda Rummet - "svalt med högmod i sinnet". Då är man ju åtminstone kristidssmal å snygg... Alltid något!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards