Alla inlägg den 4 april 2007

Av Lisbeth - 4 april 2007 22:02

I feel vicious tonight! (Svårt ord obs rättstavat!) Måste bero på att det är skärtorsdag imorgon. Man kanske skulle ta en sväng till Blåkulla?Letar i fataburen efter passande sång. Hittar den här från Semlons gröna dalar, P.Ramel 1977. Den blir bra:Hej & Go´dag! Här har ni Rödluvaner barndomstös den lilla saft- och brödduvansom idogt med sin korg igenom skogen loppHar vuxit som ni ser till själ och kropp! Se noga upp för mina känselspröt!Den tid har gått sen jag var oförargligt sötNi tror jag vart till kärringen med korv och gröt?Det är fel! Jag vart hos Farbror och stampat på brö´t!Go´natt alla små och stora häxor...

Av Lisbeth - 4 april 2007 21:01

Looked up some Shane MacGowan-lyrics for tonight. It´s Passion´s Week after all!If I should fall from grace with GodWhere no doctor can relieve meIf I'm buried 'neath the sodBut the angels won't receive meLet me go, boysLet me go, boysLet me go down in the mudWhere the rivers all run dry

Av Lisbeth - 4 april 2007 12:22

Nu är första halvleken avklarad inför påsk! Har kokat hundmat för 3 dagar, städat köket, gjort fint i köksburen, lagt på nya mattor, tvättat de smutsiga, putsat fönstren samt hängt upp vårgardinerna, arrangerat Gunvalds alla prisrosetter. Remember Uncle Pauls words of wisdom: Liz, you must have them in order!Sen har jag tagit itu med farstun, which was a bit of a drag because of all the animal food sacks. But eventually these were cleared. Hur kan 5 små söta hundar dra in så mycket skräp? För att inte tala om deras likaledes söta marsvinskompisar?Har städat sommarhagen samt kärrat bort skräp, det gjorde jag iofs förra veckan, men det fanns mer. Jag är glad att jag städade och dammsög bilen inför resan förra helgen. Det är verkligen kallt och blåsigt att jobba ute. Nu får det gärna komma regn på de spirande gröna stråna plus lite värme. Sen kan det bli fart på grönskan! Har ordnat en liten vagn så att Dolly kan dra hem en massa ved! Vad roligt det ska bli, inte minst för hästen. Dolly är ett så duktigt litet sto, hon älskar verkligen att jobba. Det är kul att se hur hon skiner upp när jag tar fram selen!Hoppas Britta, som är med sin fina västgötetik Bitte på romatisk Tour söderut, kommer hem snart med Mission Completed!Har en stilla break och samlar krafter för att åka och köpa hö!Fortsättning följer...---2:a halvlek: hö är införskaffat och så är middagsmat, har vittjat det lilla nässelstället och plockat små nässleskott. De ska få bli stomme i soppa med spenat, nässlor, purjo och creme fraiche. ---Förlängning: Av någon anledning blev det ingen sill, och därmed ingen nubbe, inte heller någon lax utan sådan skvader som smarta handlare prånglar på kunderna i tron att de inte hajjar skillnaden. Jag kan leva med det.Gunvald, som 1:a reserv, kom in på kursen, startar 17 april. Lilla söta rexmarsvinet Kastanj har fått två små ungar.Jag är mycket trött.

Av Lisbeth - 4 april 2007 08:30

Dags att tänka på påskens frestelser! Hur förhindra de lyckligen försvunna kilon att dyka upp runt midjan igen? Husfadern, som inte besväras av sådana lekamliga hotbilder, har gett sig ut att skaffa påskalamm och lax. Agneta donerar sin patenterade och goda sill. Då behövs väl nubbe? Östgöta sädes, ja! Den sod varur våra göiska förfäder hämtade sin styrka men som får våra förvekligade magar att skvalpa. Vem fixar den? Jag?På långfredagen är vi på lunch hos La Famillia, dvs Nilssons, en garanterat högoktanig historia.Inför de stundande utsvävningarna passar det med en liten sång av Povel Ramel, minns ej titeln, men den är från TV-serien Semlons gröna dalar som gick 1977:Frestelser jämt vår levnad kantarmin älskling locka mig ej du vet jag bantar!Du ska behandla mig milt med silkesvantarDu vet när jag säger: Stopp!att jag är proppMen en liten omelett kan jag tänka migoch öl en liten skvättmå du skänka mighar du en liten bruchette som inte ihop sig tjorvarså slinker den också ner plus skinka och några korvarMin glada appetit inga gränser haroch talar du till mig får du alltid svarnär över rågade fatbland kalori och hydratdu hör mitt namnanropJag älskar mat!Världen är full av föresatseroch kilon som dröjt sig kvar på alla platserMen här ska jädrar i mig tas till strapatser!Jag blir en nekande gästpå varje festMen i lite omelett må du skänka migden blir jag åv´me lätt kan jag tänka migEtt mäktig vin därtill och en tydlig supska snart befinna sig i min mages djupnär över rågade fatbland kalori och hydratdu hör mitt namnanropJag älskar mat!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards