Alla inlägg den 7 april 2007

Av Lisbeth - 7 april 2007 12:40

Sådär ja! Första delen av påskhelgen avklarad! Vi dvs far, jag och Gunvald var hos the Nilsson i Länna. La Famillia består av Felix (barnbarn) hans föräldrar och svärmor Nilsson. Där avnjöts en lukullisk lunch, som sträckte sig långt över eftermiddagen. Tiden gick fort, som de gör i trevligt och spirituellt sällskap. Intet fallerade på det smakfullt dukade bordet. Vi medförde Agnetas goda sill (som dök upp till sist, tackar!) samt laxen. Vem kör? Husfadern anförde då att eftersom Yours Truly gillar sill, men det gör inte han, och sillen lämpligen nedsväljes med nubbe, så avgjordes saken. Det fanns minsann även Eastern Comfort dvs Southern Comfort i detta välbeställda hem. Vid nästa festivitas (när äldstdotra fyller jämt) kör Yours Truly! Då kan jag också bestämma när vi åker hem... ti-hi! Vi beundrade superkatten Emmas prisvägg, det var det värsta jag sett! Gunvald uppförde sig perfekt och fick sin del av smakligheterna. Glada och upprymda foro vi. Yours Truly började genast planera, inspirerad av besöket. Gillar Elainas kommentar till att "man hade sletet". Jaa-a, det är precis vad jag gjort! Sletet... Det finns inget som känns så bra som riktigt hederligt arbete!Så idag har jag skurat farstuväggarna, (de som inte medhanns före helgen), plockat ner alla träns och grimmor, samt Dollys sele som hänger därstädes och putsat dem. De glänser som smycken. Upplivad av effekten tog jag ett djupt andatag och tvättade alla målade ytor i vardagsrummet, putsade fönster och hängde upp de vita spetsgardinerna. Diskade alla tusen prytlar om finns på hyllor och skåp. Ah, så fint det blev! Varför gör jag inte sånt oftare? Husfadern har skiftat hjul på min bil, tack så mycket! Ska jag vara djärv och ta av rattmuffen? Det ska ju föreställa vara vår! Fortfarande omysigt väder att vara ute i, så jag fortsätter nu inomhus. Far har åkt till Svanberg till vår andra barnbarnsfamilj. Borde följt med, Erik & Daniel är så glada i Gunvald och tycket är ömsesidigt, men hade satt igång tvättmaskinen. Wie so? Jo, idag när det blåser är torkvädret perfekt. Stora tunga överkastet var torrt i ett nafs. Vid den här tiden för X antal år sedan då försökte man väl komma i Champion of Champion-stassen. Ack vad har man väl inte varit med om? Lycka till alla som tävlar på lilla Stockholm!Ska försöka göra något gott av lammsteken. Men först ska jag diska och fylla på alla vattenflaskor sam utspisa havre. Fortsättning följer...---Nu är det vattnat, matat och klart. Hästarna är utsläppta från den blåsiga vinterhagen - vart dom glada? - ja, de kom springade i galopp! - och far dök upp medförande hälsningar från Svanberga. Vi har just haft a serious talk om fortsatta rockader (obs rättstavat!) i hemmet. Den gambla frysen åker ut - Gud så mycken plats den tar - och in med de nya skåpen. Jag älskar sånt...Fortsättning följer...---Nyfrysen installerad - jättefin, ett ståskåp eller hur man säger. Rensade ur den gamla, hittade relikter från anno dazumal. När gjorde vi egna semlor sist (mandelmassa) och vilken hund spårade efter rådjursskånken?Lisbeth sitter i sitt rena vardagsrum, everything is dead clean and shiny. Livet är i stort sett bra. Fru Reis ringde från Mässan, Pigge fick res-CACIB men inte andra certet som förhoppningen var. Det fick däremot Agnetas tik Julia. Grattade samt berömde sillen. Fru Reis lät nöjd med sin dag.Telias mail har säckat ihop. Ute kom en snöby, brrrr... Tog in hästarna tidigare, de stod i kö och väntade utanför stallet. Lammsteken blev underbart god, mör och fin. Till denna gjorde jag Ärliga Bettans Lyxpotatismos med smör och grädde.Lisbeth sitter i sitt rena vardagsrum. Gunvald har fått en hel skog av tänder. Livet är rätt bra. Hej då bloggen.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards