Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Lisbeth - 5 juli 2007 17:13

Härlig morgon! Fint väder; solsken, lagom vind/blåst. Hängt ut den nya tvätten, torkar vips, insekter/flugor besvärar inte hästarna så mycket.





Hur står det till med lilla Viola? Jo, tack utmärkt! Det är precis som att ha kattungar. Allt hon gör är sött! Viola är en riktig liten häst, skuttar och galopperar och blir allt stadigare på benen. Följer mamma Voice i alla gångarter. Nyfiken och pigg, skrynklar ihop sin lilla minimule och frustar. Igår satt jag i trädgården och läste. Det var som att sitta mitt i en rodeo. Runt mig for en svart-vit blixt i varv på varv, avbrutet av bocksprång och bakutsparkar. Vilken show!





Det roligaste av allt är ändå Voice förvandling. Hon är ett Elitsto med fina egna meriter, men jag har aldrig sett henne i glansens dagar, utan först som 18-åring som tagit ut sig en hel del på sitt senaste föl. Nu ser Voice underbar ut, blank och fin som en kastanj, hon har fått hals och mankam, bär huvudet högt och springer stolt med sitt föl vid sidan; "här kommer Mamma Häst, jag travar med höga knälyft i backen... hoppla... galoppombyte...vi springer till höger... och till vänster..hopp-san-sa! Se vilken fin och duktig unge jag har!", frust och rusk på manen.





Det är en häftig känsla att se. Miraklet i Drottningdal!

--

Voice med dotter (döttrar! - flera champion miniföl & diplomston) och hela baletten är nu presenterade på hennes egen sida www.geocities.com/ulvuskennel Shetlandsponny/Voice

Välkommen att kika på fina små hästar!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards