Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Lisbeth - 10 juli 2007 21:40

Idag var Felix på besök, inget är roligare än ett 11-årigt barnbarn. Det finns alltid något nytt och spännande för en pigg kille att upptäcka här. Mormors mobil får vips nya färdigheter. Fotografier tas ur nya och högst oväntade vinklar. En del mobilfoton får fantasifulla ramar omkring. Hästarna kom och ville vara med. Dolly är väldigt social och särdeles förtjust i barn, man nästan väntar sig att hon ska slå sig ner i trädgårdsmöbeln. Felix tycker att Dolly är cool, det verkar ömsesidigt.


Fölis Viola charmade alla. Själv är jag mest tagen av Voice och hennes snits som fölmamma. Hon är suverän, leder sitt föl på säkra hovar, mor och dotter skrittar och travar nästan i takt. Voice lär sin unge nya saker hela tiden. Häromdagen, när det var uppehåll och torkväder, då hade jag hängt ut tvätt på linan som är spänd mellan två äppelträd. Fölungen tvärnitade; hjälp vad läskigt! Viola har aldrig sett ett klädstreck förr, mycket mindre ett som flaxade i vinden. Voice vände på huvudet, tittade på fölet och sen på den fladdrande tvätten. Aha, en gammal tvättlina... Det är inget farligt, titta här! Och så tar det gamla kloka stoet och knallar fram och tillbaka genom klädstrecket! Som för att visa sin unge: Seså, det är inget att bry sig om! Kom nu så går vi!


Mammor är sig lika...

Av Lisbeth - 10 juli 2007 11:27

Det sägs att Den Svenska Avundsjukan grasserar... Måtte gå blind och döv genom livet, för jag har då inte märkt något.För säkerhets skull: På förekommen anledning meddelas följande:

Jag är inte avundsjuk på någon, för någonting. Inte vad jag kan komma på i alla fall.

Lilla ja lever i den bästa av världar, är omgiven av människor jag älskar, mina djur är fina och friska, har ett skojigt och hyfsat betalt jobb (allting är ju relativt!), har inget otalt med någon, i varje fall inget som är värt att lägga på minnet. Jo, OK då, jag är lite avundsjuk på den lyckos som fick köpa finbilen (som jag bespetsat mig på), men har i efterhand fått höra att sagda person är en rekorderlig människa, samt att bilen får komma till den nytta som tänkt var, transportera vovvar och släpa hästar. Så bra!

På samma vis kan jag inte tänka mig att någon är avundsjuk på Yours Truly. Ingen annan än en flyfotad fakir skulle komma på att frivilligt hålla på med så mycket slit!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards