Alla inlägg den 5 december 2008

Av Lisbeth - 5 december 2008 13:00

Kära Storasyster!
Logistiken - hur är löser Du den?
Problem med att ta Dig till Astrids kalas?
Behövs någon hjälp?

Undrar Lillasyster

Av Lisbeth - 5 december 2008 07:04

Alla i Sverige sitter still i båten och håller hårt i plånboken - inte jag... Inte efter sju sparsamma år och vändande på varje slant. Inte efter veckans förlossning från skattemyndighetens ymninghetshorn. Jag har inte lust längre att snåla och försaka, tycker mig ha gjort mitt på den fronten...


Så nu är det Tjo! Var ute på stan igår och sprätte tusenlappar omkring mig - en underbar känsla! På lördag 40-årsfirande hos dotter Astrid med familj. Hela baletten är där! På söndag Hund 2008, sen får vi se...



En av mina ledstjärnor på Lifvets knaggliga stråt är S:t Augustine of Hippo (354-430), kallad Augustine den Välsignade. Han hade dock en del motigheter att tackla; en tjatig (kan jag föreställa mig) mor, S:t Monika, utomäktenskapliga barn och flera lösa förbindelser, vilket inte var en hit för en kyrkofader, samt åtskilla tankestrider att brottas med. Känner en stark samhörighet med S.t Augustino of Hippo... Han är patron för ölbryggare(!), tryckare och teologer, hans attribut är barn, duva, penna, snäcka, ett genomborrat hjärta.


Den helige Augustines motto: "Da mihi castitatum & continentium, Domine. Sed nali modo" - Gör mig återhållsam och måttlig, Herre. Men inte just nu.


På pricken så känner jag mig!
Ladies & Gentlemen! The Lord Mayor! Yours Excellency! Revent fathers! Revent mothers! Fellow Peasants! Här kommer vi...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards