Alla inlägg den 30 december 2008

Av Lisbeth - 30 december 2008 14:15

...blev det med mina amaryllisar, så min julblomma blommar först nu, men är desto vackrare! Ljuvligt rosa och inte julröda, som tidigare års. Jag har ett helt gäng i knopp och denna är den första som slagit ut, kan inte se mig mätt på den! Amaryllis är en av de (få) blomsorter som Yours Truly lyckas med. Älskar blommor, men är inte begåvad med gröna fingrar (som syster och döttrar) - jag lyckas bara med djur av alla de slag...



Idag var jag hemma och röjde, kastade en kritisk blick in i stallet och konstaterade att detta behövde lite mera piff, så jag åkte och köpte ett par balar halm. Nu har pållarna lite rart och ombonat, vilket är bra inte minst med tanke på väder och temperatur. Jag är den enda människa i världen som önskar ett nyår med snöstorm, drivis och minus 23 grader, ity att raketvandalerna kroknar och håller sig inomhus...



I morse for husfadern till staden och återvände med lax, gotter, Champagne och OP akvavit - Old Premium Aquavit - sålunda är profylatiska åtgärder vidtagna mot ett tråkigt nyår!
PS Läsvärda http://varghund.bloggagratis.se/ finns t h, klicka på Helene.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards