Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Kristallen den fina...

Av Lisbeth - 13 december 2008 12:22

... är nu nertagen, tvättad, putsad och upphängd utan ens några smärre olyckor. Så nöjd jag blev!



Den här antika kristallkronan är nämligen en enorm pjäs, stor som en bikupa, vars nertagande kräver mod och stadiga ben på stegen. Så då blir det inte... så ofta... men nu var det oåterkallerligen nödvändigt! En kristallkrona som är smutsig gör inte skäl för namnet, den strålar ej längre i rummets självklara mitt utan är en grå och dammsamlande olägenhet. Den här inköptes i en antikaffär i början på 60-talet. I själva verket den första pryl som Yours Truly införskaffade till det egna boendet. Jag måste varit fullständigt galen, men visste bara att det inte gick att leva utan just denna gamla kristall. Beror på den ärftliga bjäfsgenen - är förtjust i allt vackert, fint, det som glittrar och blänker... Så klart var kristallkronan inte komplett, vilket med tiden uppdagades - alltså när man skulle sätta ihop den. Kostade multum att få kompletterande bitar, varje del i rätt doserad storlek. Men envis som man är så framhärdade jag med min hopplösa pjäs. Den är dessutom rätt svårplacerad... När vi så skulle bli med hus, så skulle huset vara gammalt och med uppväxta träd och helst också trädgård. Och så var det en sak till... Ögat sökte spörjande upp mot taket i de olika rummen, och si! - i det största rummet fanns, till min oerhörda fast outsagda glädje, en tocken där gipsstuckatur med stadig krok i mitten, vilken annonserade passande plats för min hopplösa lampa. Den nyblivne maken såg lite överraskad ut, att hustrun så raskt bestämde sig och var tillfreds med husprojektet. Kunde inte säga som det var, lamphelvetet passade bra!







Alltså, har man börjat komma till den ålder när tankar dyker upp om vad som efter är, så blir man lite bekyttrad. Vem vill ha mors kristallåbäke? Jag säger bara det - slänger ni bort den, kära barn och bröstarvingar - då kommer jag tillbaks och spökar!

 
 
Ingen bild

Nilla

13 december 2008 12:44

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Audi.


Han fällde ned taket och tryckte på gasen.


När han körde över 160 såg han blåljus bakom sig.


Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan väl aldrig köra

ikapp honom.


Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 200 började han att

tänka, -


"Vad i helvete håller jag på med?" och så svängde han av och stannade vid

vägrenen.


Polisen kom fram till bilen, skakandes på huvudet, med böteslappen i

handen.



-"Det har varit en låååång dag med många idioter som du ute på vägarna,

mitt pass är


snart slut och det är dessutom fredag den trettonde.


Jag har ingen lust att avsluta dagen med en massa papperstrassel.



Jag lovar att släppa dig om du kan lämna en riktigt jävla bra förklaring

till fortkörningen.


Och det skall vara en som jag inte har hört tidigare".


Mannen tänkte 2 sekunder och svarade;



-"Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis och nu

trodde jag att det var han som ville lämna tillbaka henne!".



"Trevlig helg och kör försiktigt!", sade polisen och gick.



Mvh Nilla

Ps Vill inte dom ha den så vill jag, tycker att den är jättefin Ds

 
Ingen bild

Lisbeth

13 december 2008 12:47

Det är inte aktuellt...

 
Ingen bild

Nilla

13 december 2008 14:07

Näää det vet jag väl att det inte är aktuellt på läääääääänge än!!

Ville bara tala om att jag tyckte att den var fin..

 
Ingen bild

Ingrid

13 december 2008 20:16

Ingen risk, Mor. Jag ska ha den i badrummet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards