Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Feltajmat

Av Lisbeth - 30 december 2008 14:15

...blev det med mina amaryllisar, så min julblomma blommar först nu, men är desto vackrare! Ljuvligt rosa och inte julröda, som tidigare års. Jag har ett helt gäng i knopp och denna är den första som slagit ut, kan inte se mig mätt på den! Amaryllis är en av de (få) blomsorter som Yours Truly lyckas med. Älskar blommor, men är inte begåvad med gröna fingrar (som syster och döttrar) - jag lyckas bara med djur av alla de slag...



Idag var jag hemma och röjde, kastade en kritisk blick in i stallet och konstaterade att detta behövde lite mera piff, så jag åkte och köpte ett par balar halm. Nu har pållarna lite rart och ombonat, vilket är bra inte minst med tanke på väder och temperatur. Jag är den enda människa i världen som önskar ett nyår med snöstorm, drivis och minus 23 grader, ity att raketvandalerna kroknar och håller sig inomhus...



I morse for husfadern till staden och återvände med lax, gotter, Champagne och OP akvavit - Old Premium Aquavit - sålunda är profylatiska åtgärder vidtagna mot ett tråkigt nyår!
PS Läsvärda http://varghund.bloggagratis.se/ finns t h, klicka på Helene.

 
 
Ingen bild

Solan

30 december 2008 14:57

Blomman är ljuvlig! Håller med dig om kylan och raketvandalerna även om jag inte gillar kyla.
Ett riktigt Gott Nytt År!

 
Ingen bild

Ingrid

30 december 2008 17:55

Jisses, vilken närbild...ser nästan obscent ut, haha!

Kan lilla I få komma ut till föräldrahemmet och vara barn någon dag?

 
Ingen bild

mamma

30 december 2008 22:30

Så klart lilla I får komma hem!

 
Britta

Britta

30 december 2008 23:07

Har också amaryllisar som fröjdar ögat.
Vit-röda och djupröda.
Nyårsafton firas i köket med fyra småttingar, varav två avreser till nya,kanonbra och ivrigt väntande hem på nyårsdagen.

Sedan gäller det "bara" att finna goda och livslånga hem till en liten ljuvlig stubbflicka och en bedårande svanspojke.

Men på kennel Ulvus tror jag att det närmast handlar om "en liten svart en".

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Lisbeth

31 december 2008 09:53

Tack Britta för hälsningen!

Småttingarna får ett bra liv, vilken glädje!

Vi får väl se hur det blir för vår del, kanske en randig...
Ett gott och smällarfritt år!
önskar Ulvus vovvar med familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards