Alla inlägg den 26 september 2010

Av Lisbeth - 26 september 2010 17:30

Lillen dvs Ormeryds Jeffrie Austin säger:

  

- Jag gillar också Mikael Persbrandt - han är en cooling. Särskilt som Gunvald Larsson.

Favvoreplik:

Beck kommer in på sitt kontor med sönderskuren kind (efter att ha fått en flaska krossad mot huvudet). Gunvald: Vad fan har du gjort? Rakat dig?  

Av Lisbeth - 26 september 2010 13:17

... ja, han har sagt många.   Mikael Persbrandt är en av våra främsta skådespelare med en förmåga att uttrycka sig med små medel. Yours Truly såg Persbrandt live i Thorstens Flincks suveräna uppsättning av Bertold Brechts "Puntila", Dramaten 1996, där han gjorde ett minnesvärt porträtt av drängen Matti mot Börje Ahlstedt som Herr Puntila. När vi besökte Paul S. på lunch så fanns i hemmet ett fint vänporträtt av Paul och Mikael Persbrandt. Typiskt, så är det med vänner med vilka man känner stark samhörighet, vi brukar oftast gilla samma personer.

I dagens DN finns en stort uppslagen intervju med den store skådespelaren. Så här säger Persbrandt (ang dagens underhållingsmani):

Hoppas man får vara allvarlig nu.

Och om rädslan som drivkraft:

- Nu ska jag visa dom jävlarna. Den viljan har drivit mig. Men så tog den drivkraften slut när jag kände att jag inte behövde visa dom jävlarna, för jag var den jäveln själv.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards