Alla inlägg den 1 april 2008

Av Lisbeth - 1 april 2008 17:46

Härlig vårkväll! Vi är ute och pysslar, sommarhjul tas fram, ponnyer borstas. Stona hittar lite grönt vid muren bakom huset. Blåsippor ute i backarna stå!

Av Lisbeth - 1 april 2008 09:32

...femte dräkighetsveckan och då ser Ada plötslig ut så HÄR!

Den tilltänkte uppfödaren är naturligtvis yr av förtjusning! Bebisar i maj? Så spännande! Härliga tider, strålande tider!

Det är långt dit och mycket kan hända, men så här långt är allt väl.

Men inte nog med det! Något har hänt med hela gråspetteriet. Vad det är kan Yours Truly inte direkt sätta fingret på, men luften känns plötsligt lätt att andas. Kanske är det återupptagna tåtar, goda människor med konstruktiv anda gör allting roligare och mer meningsfullt. Tack Ewa, Oili, m.fl för aldrig sinande entusiasm och praktiska bidrag.

Det börjar kännas som förr! Västgötaspetsen är nämligen en pionjärras, då rasens alla tillskyndare slet i yrvaken fröjd. Det måtte ha varit en härlig tid! Allt detta reflekteras i årsböcker och gamla nummer av tidningen. När jag var nyvorden medlem för 10 år sedan, då såg jag genast till att skaffa allt sådant som fanns tillgänglig. I stort sett varje dag ilade jag till brevlådan för att hämta dagens skörd av gamla publikationer. Så roligt och intressant att läsa in allt!

Det sista husfadern såg av mig varje kväll var mitt huvud som stack upp ovanför tidningar och böcker.

Tillståndet varade ett par år, sedan kom västgötevärlden att handla mest om besvärliga människor. Men detta är historia nu.

Nu våras det! Jag har grävt fram allt gammalt material, det finns kvar helt intakt. Visst är västgötaspetsen den mest spännande, intressanta och roliga hund som finns!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards