Alla inlägg den 13 april 2008

Av Lisbeth - 13 april 2008 15:53

Bild, idé & design: Felix Nilsson
...eftersom inget intressant händer i det här huset, så får väl Jag - A Man of World - ta saken i egna tassar. Som den intelligente läsaren begriper kommer dagens inlägg från mig, Champion Jack, en treårig västgötaspets med anor från Westorp i Västergötland. Jag är nämligen den som är bäst lämpad att föra husets talan. Vem är det som är gentleman och vet hur man för upp sig? Vem är det som dragit ära och prisrosetter till det här sunkiga stället? Jag bara frågar???

Och vad har man för det? Matte går mest och jämrar sig, så henne har man ingen större glädje av. Husse är också hemma, men tror någon att han går ut och går med MIG för det? Ada är på det viset, så det är bästa att ha extra god uppsikt över gården. Ni vet, havande tikar ska inte oroas i onödan, och så...

Idag var det hemskt väder. Dessutom fick vi alla västgötaspetsar vara inne bara för att springklubben hade löpartävling och springer förbi vår gård. Inte fick man stå vid grinden och skälla och heja på folket som vacklade förbi, nehej då...

Nuförtiden får jag äta ihop med Minna. Det är pest, för hon äter så fort och då måste jag också göra det så klart. I värsta fall får jag hicka. Lite svårt att hålla på värdigheten då.

Uno har åkt hem till sitt. Skönt! Den malliga godagspilten från stan är fullständigt olidlig!

Gunvald och den lilla typen Gerda leker hela dagarna, de är så barnsliga så man storknar. Håller mig en bit ifrån dem och räknar noga mina ben, så inte snorungarna får för sig att ta dem .

Hoppas matte slutar oja sig och tar sig samman. På tiden att vi åker till en trevlig utställning igen! Nej nu måste jag sluta. Husse har öppnat skafferidörren, så det är bäst att ha blykoll.

Moss & grankott/Jack

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards