Alla inlägg den 30 april 2008

Av Lisbeth - 30 april 2008 07:31

...är nu på 62:a dagen så det börjar dra ihop sig. Nobbade frukostsmörgås i morsen, men glufsade i sig sin mat med god aptit. Börjar dock se aningen besvärad ut och himlar med ögonen, så något är på gång... Hade jag fått en fråga om saken så hade svaret blivit: Ta tempen!
Men nu är Yours Truly inte så bra på att leva som jag lär, så vi kör med naturmetoden, dvs håller koll på annat vis...

Ska skynda mig och köpa hö så detta är gjort innan det blir action station!

Av Lisbeth - 30 april 2008 07:26

På begäran: Gunvald har varit på stadskollo hos Uno med ägare i Norrtälje! Ja! Det gick förträffligt, Gunvald uppförde sig perfekt, inte pep, tuggade på något eller sabbade inredningen. Leker sött med farbror U, som blivit valp på nytt. Vi hämtade den förlorade sonen efter kursen. Då hade Gunvald fått sova över i två nätter. Gerda blev glad att hitta storebror i stan. På så vis blev det i alla fall ett posetivt avslut på kurstillfället.

Av Lisbeth - 30 april 2008 07:15

Förra tisdagen började vi kurs på brukshundklubben. Det går sådär. Först och främst hade jag anmält Gerda till valpkurs, a la föregående års success med Gunvald på detsamma. Kom inte med på valpkursen. Försökte igen. Kom inte med då heller, utan på en grundkurs. Den är hm... mer problemorienterad. Vi har inga problem. Vårt problem, om man nu kan kalla det så, är att vi sällan eller aldrig träffar främmande människor och hundar. Vi vill ha social träning och ulledull med likasinnade. Samt möjlighet till lite lättsam träning på varjehanda. Det är Yours Truly beredd att betala 800 kr för att få tillgång till. Kursen verkar väldigt inriktad på annat. Inget fel i det, men hur får man en trevlig samvaro när alla kursdeltagare hålls i koppel med minst 20 meters lucka, alternativt att hussar/mattar undervisas å stuga utan hundar? Jag framhärdar med att ta in Gerda i kursrummet så att hon åtminstone får vara med om någonting. De som är umgängessamma (vi är några stycken) har bestämt att vi träffas en halvtimme innan för en liten promenad, så att hundarna får chans att bekanta sig med varandra. Sen får vi se hur det går...

Av Lisbeth - 30 april 2008 07:07

... har försökt spåra min saknade postavi (med en massa pengar på). Konverserade med en avspänd roylatyansvarig på förlaget. Vi kan kalla honom Roger. Förutskickade mina värsta farhågor, alltså kuvertet med det eftersökta hade via City Mails försorg (och ovana vid Roslagens topografi) hamnat i en sommarstugebrevlåda.Roger: ja, men vi kan sätta in pengarna på ditt konto!Jag: Det vore ju förträffligt! Men vad gör jag då med avin när (om) den dyker upp?R : Vi stoppar den?Jag: ????R: Det är inga problem att stoppa en postanvisning..Jag (misstänksam): Hur då? När skickades pengarna?R: Utanordningen skedde... hm... blädder blädder... Ja, just det, idag!Tablå...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards