Alla inlägg den 6 april 2008

Av Lisbeth - 6 april 2008 15:58

Den här helgen var en bra helg, far och jag hemma samtidigt, för en gångs skull. I detta okonventienella hushåll ses vi vanligtvis två gånger/dygn - morgon o kväll - och nästan aldrig på helger. Dessa ägnas respektives arbete/fritidsintressen. Båda är nöjda med arrangemanget, omgivningen något undrande. Husfadern är oftast på domeriuppdrag, husmodern, ja, det ska väl vara jag då, jobbar, sköter djur eller är på utställning.



Men... IDAG har far och jag med gemensamma herkuliska krafter släpat ner det största, mest åbäkiga och förfulande burskåpet att skattas åt förgängligheten. Sedan har vi sammanbitet städat och fejat. Nu j---ar är det rent hus!



Ah, så skönt! Nästa vecka vigs åt arbete (mitt) och lika veckan därpå och lite till. Sen kan det bli bebbar närsomhelst!



Ingmar Bergmans gravsten har blivit flyttad från kyrkogården. Så vår by är en märkvärdighet mindre. Den bergmanska stenen är återbördad till Fårö, varifrån den gissningsvis ursprungligen kommer. Äntligen hemma!

---

PS Läs detta! http://elkesblogg.bloggagratis.se/

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards