Alla inlägg den 26 april 2008

Av Lisbeth - 26 april 2008 08:48

Alltså, posten fungerar inte! Tidigare har vår gulliga lantbrevbärarare Stickan, pålitligheten själv, kommit med våra små försändelser. Ibland är Stickan utbytt mot Sura Tanten eller någon vikarie som inte hittar, men i stort har det funkat bra. Visserligen är inte posten som förr, man kan t.e.x inte ta ut penningar på sin postbankbok - ja, t.o.m själva bankboken lär vara avskaffad. Men i alla fall...
De senaste veckorna har postutdelningen helt enkelt gått i nekros, möjligtvis styckevis och delt. Ibland får vi ingen post alls. Nästa dag ligger vissa försändelse i brevlådan på morgonen när tidningen hämtas. Var har gårdagens post varit under tiden?
Jag har i flera veckor väntat på royaltybesked från ett förlag. Veckorna gick, inte ett liv. Hann börja känna en betydande oro. Det här är pengar som jag ska leva på i sommar, dessutom behövs uppgifterna som underlag till min deklarering - ska lämnas nästa vecka.
I morse låg ett par kuvert i lådan ihop med morgontidningen, de fanns inte där igår. Det saknade brevet hade varit på väg i två veckor. Dessutom vet jag att förlaget av dunkla skäl skickar pengarna via utbetalningsavi, alltså inte på mitt konto. Var faen är mina stålar? Man behöver inte vara kontrolldåre - vilket jag är - för att bli nervös. Det finns ingenting som så mycket skakar mina grundvalar som oordning på detta område.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards