Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Lisbeth - 15 oktober 2009 16:33

... (uppenbarligen är ni två - eller så har du listigt nog bytt dator mellan inläggen...)som förstör min blogg och min arbetsglädje med illasinnade och sinnessjuka kommentarer (som deletas och sparas för lämplig användning) - vore jag inte så upptagen med annat skulle jag banne mig bemöda mig om ett serious talk. Ja, jag vet ju varifrån du verkar och det är lite för långt att åka för det tvivelaktiga nöjet. Kan inte påminna mig ha något otalt med någon därstädes, fast det vet man ju inte förstås... Och du, framför allt håll dig för god att trakassera mig närstående och goda vänner! Hemligt nummer naturligtvis! Varför ringer du inte till mig istället? Går också bra att maila! Och varför så blyg? Framträd med namn och stå för din åsikt, så kanske du också är värd respekt...

Av Lisbeth - 15 oktober 2009 13:13

    Angående Vår otillräcklighet ------------------------------------------------------------------------ FÅFÄNGLIGHET (Nils Ferlin ur En döddansares visor (1930)) Jag har klättrat på önskningens stege,jag har klättrat så långt att jag vet/att den stegen är hög som en himmel/och djup som en evighet ...  Och mänskor ha gått på den stegen/i tusen och tusen år -och ingen har visat dem vägen/var stegen står ... Men alla som tvinga dess pinnar/de springa på glödande kol,och aldrig i levande livet/de nå sitt mål ... Jag har klättrat på önskningens stege,jag har gått ett par fjät - så jag vet/att den stegen är hög som en himmel/och allt är fåfänglighet. 

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards