Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Lisbeth - 16 oktober 2009 17:19

... till ännu en världsvinnande västgötaspets från Fennican! Kanske finns det någon vacker bild på fina Äbby Ädelsten och bästa hanen Roy att pryda bloggen?

Av Lisbeth - 16 oktober 2009 14:31

Maskrosen strävar alltid efter ljuset... Detta apropos förmågan att överleva svåra kränkningar och tramautiserande upplevelser med förståndet i behåll - förhoppningsvis. En underbar vän, som talar med Yours Truly ibland - som just nyssens. sa: "Jag vet detta, jag är också en maskros..." (och avvärjde mina invändningar) - "Även jag har förmåga att härda ut och ta mig genom asfalten - precis som du... Men vi är fan i mig fortfarande bara maskroser!" Man får väl nöja sig med det...

Av Lisbeth - 16 oktober 2009 09:32

Halloween, eller rättare häxorna... kom tidigt i år... Det började med en anonym kommentar på nedanstående inlägg om de grupper av personer som kan kapa en förening... i och för sig förståligt, alla behöver inte hålla med Yours Truly och vi har åsikts- och yttrandefrihet i vårt land. Tänkte först deleta det hela, men... det var något mjältsjukt över tonen och approachen... Jag drog i reven och kände att något stort satt på kroken. Kunde det rent av vara så att...? Kommentaren fick stå kvar - ett tag. Och det var något mer... så diskreta efterforskningar vidtogs... Tillkännagav denna avsikt och det tog hus i helsike! Inom kort tid hade min arbetgivare, mitt fack, diverse myndigheter och rättsvårdande instanser fått påhälsning av en person (hemligt telefonnummer) som inte presenterar sig, men som ställer intrikata frågor om mig och min person. Inget om Saken alltså innehållet i det ursprungliga inlägget! Bara denna blinda skräck för att bli avslöjad... Detta är den bymentalitet och skvallerkultur som jag hatar mer än något annat - tänk om folk får veta...? Måste säga att det var en säregen, rent ekivok känsla att få sin handel och vandel nagelfaren av en okänd, en människa som jag aldrig träffat eller ens talat med (gissningsvis?),någon som inte känner mig som person, en existens som (förmodligen) verkar inom en ras som jag intet har att beskaffa mig med. Hur kunde detta ske? Bråk och stridigheter är ju inte ovanliga inom föreningar, och då särskilt hundklubbar - vilka alltid framhålls som ideella och demokratiskt styrda - precis som att det vora nödvändigt att påpeka att det finna demokrater i rasklubbar... Som för ett antal år sedan inom min egen ras, vilket i och för sig var hemskt och tärande på mångahanda vis... eller vårens debacle om den stora vackra långhåriga... vilket dessbättre utspelades inför öppen ridå med efterverkningar långt upp i kennelpolitiken... Men säga vad man vill om de oförsonliga i just denna klubb; de var förfärliga i sin tunnelsynthet och trixande med busslastmöten och framskrämda majoriteter... Men de lurades inte! De var (och är?) öppna med sina syften och metoder, de inbjöd till debatt och agerade under riktiga namn.Till skillnad från de ansiktslösa vålnader som nu förpestar tillvaron för mig och, visar det sig, för åtskilliga andra. Så sitt där i ditt pörte (jag vet på ett ungefär var) och runka med din rädsla och dina fördomar och ditt hat! Mig kvittar det vilket, jag har viktigare saker att bry mig i. Du är förstås rädd för att bli avslöjad och för det krävs domstolsutslag vilket förutsätter polisanmälan. Du kan vara lugn, din hemlighet är förankrad här. Jag har aldrig någonsin anmält en människa och kommer inte att göra det, vilket beror på att jag är från Hagalund. Det finns andra sätt att ta itu med häxor.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards