Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Lisbeth - 22 oktober 2009 13:48

  


Ja jag VET att det rent grammatikaliskt inte heter så, men det låter roligt och det ÄR är roligt att för en gångs skull vara ägare till en overkligt fin bil! Så nu är den här och så är man försedd med pålitligt mobila krafter för kommande reportageresor. Lyckos mig!

Av Lisbeth - 22 oktober 2009 09:00

.... eller lustigt och lustigt är det väl inte... förfallet... Men fort går det! Och då talar jag inte om Yours Truly eller de närmast environgerna, för här kämpas med näbbar och klor för att rädda vad som räddas kan... utan på den aktuella pågående Saken, som nu är självskötande...Så alltså behövs dagens tröst- och uppbyggelseord, hämtat ur Borta med vinden - passande titel! (Se tidigare presentation). Scarlett är tillbaka i Atlanda som nu är invaderad av unionistarmén. Confederationen dvs rebellerna är slagna och hela staden är i spillror. Med list och företagsamhet lyckas Scarlett (good girl!) bli ägare till ett sågverk (!) och är tvungen att hålla sig väl med de forna fienderna för att få sälja virke och bygga upp sitt företag. Scarlett tvingas hålla god min, hör hennes inre monolog: "-En dag, när hon var mycket rik, och hennes pengar var gömda där yankees inte kunde finna dem, då, då skulle hon tala om för dem vad hon tänkte om dem, tala om hur hon avskydde och hatade och föraktade dem. Så ljuvligt det skulle bli! Men tills den tiden kom var det helt enkelt vanligt sunt förnuft att hålla sig väl med dem. Om det var falskhet, så fick Atlanta väsnas."Är det inte lysande? Precis så är det! Byt ut yankees och Atlanta mot några andra ord så är det dagens situation för Yours Truly i ett nötskal! Styrkt av denna förebild ska nu lilla ja klä ut mig till en respektabel person, göra mig så underskön som bara är möjligt, klädseln måste väljas med större omsorg än vanligt; liten tweedkavaj och så kolsvart från top till tå. Inga smycken! Förutom de små 1700-talsörhängena, samt för att hedra Scarlett, diamant/turkosringen från Pittsburgh 1843 - den överlevde the Civil War! Känner mig egendomligt styrkt av denna gamla pynt! Så ge mig till Staden, göra Svåra Saker, träffa Revisorn och skaffa likvida medel. Och sen djeflar anåda... Wish me luck!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards