Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Lisbeth - 26 oktober 2009 15:18

Fotot: Felix Nilsson

  

Dags för lite mental städning? Ivf har Yours Truly nu rensat bland Favoriter... ja "favoriter" är väl inte direkt adekvat... Men nu är de väck och "själens oro viker" - de skall icke mer ta onödig plats här! Varför skall man känna sig nödgad att ta del av sådant som mest ägnar till ledsnad? Nu vill jag bara tänka på trevliga saker och minnas den sköna sommaren med Ingrids fina hundar, västgötaspetsen Uno och hans skottebästis Viggo (presentationsbilden) och allt roligt jag hade med Odetta och Gunvald på SKV:s utställning i Arboga..

Av Lisbeth - 26 oktober 2009 13:34

  

Så nu är man ekiperad för kommande reportageresa! Gud så betryggande det känns... Nyforden Silverpilen med all utrustning för alla eventualiteter och ett helt gäng frisk hästkrafter under huven... man får verkligen köra som med råa ägg under sulorna! Vår snälla Chef som nu tar igen sig utomskärs efter sammanställningen av den näst sista tidningen, har generöst donerat en jättefin kamera så att intet ska fallera på den fronten. Hurra! En mig närstående (läs Ingrid) har utdelat goda råd:

"Jo, Mor, du får skylla dig själv när folk som inte Känner Dig konstant missuppfattar vad du plitar ner på bloggen! Va? Jo, du förkrångligar det hela! Hurdå? Ja man måste veta hur du resonerar för att begripa."

Ja och...? "

"Det Kan VI ... som vet hur din hjärna fungerar..."


Men nu är det ju så att bloggen är nöjes- och igångsättningsverktyg! Jag skriver på det här viset för att roa mig själv och pröva nya tankegångar! Väljer någon eller några att läsa in en Ond Avsikt så är det beklagligt, men inte mycket göra åt det. Inte vet jag om det hjälper... är för gammal att ändra mig - ivf på så vis. Å andra sidan är det ju ingen som tvingas läsa mina egenhändigt ihopsnickrade formuleringar... Jag sade henne detta.OBS Colliebloggen uppdaterad med ny Tjänstehund!

Av Lisbeth - 26 oktober 2009 09:41

När jag började jobba för Hundsport för mer än 30 år sedan, så fanns på redaktionen en liten skylt med följande citat:"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem."(Voltaire fransk författare och upplysningsfilosof). Detta gäller än!

Av Lisbeth - 26 oktober 2009 06:59

Har alltid trott mig vara en fridens person och icke stridens... Vänlighet och hjälpsamhet är ledorden, inte sant? De flesta människor går faktiskt att tala med! De flesta... Men så ibland så brister det... Ibland testas principer till det absurda. Det finns individer som är bortom all räddning! Bland dessa räknas fundamentalister av alla de slag. Att vara fundamentalist är inget skämt. Det är att tro på bibelns ofelbarhet och Jesu ställföreträdande död, vilket inte låter farligt... Men man måste också tro på jungfrufödelsen, Kristi lekamens andra tillkommelse i köttet, kroppens uppståndelse, en personlig djävul och himmel och helvete som alldeles konkreta ställen där man hamnar. Det finns likalydande utrustade fundamentalister; troende maoister, talibaner och förintelseförnekare... Och så har vi hela härskaran av mer beskedliga men likafullt besvärande rundningsmärken i tillvaron, alltså paragrafryttare och maktmänniskor. Det är några sådana som ställer till det för Yours Truly - ivf för ögonblicket. Obs har inget att göra med de nålstick som nyligen utdelats via cyberrymden! Dessa är för trubbiga för att stickas ordentligt. Regarded with cavalier indifference & celestial deafness! Men det är de andra - de små maktmänniskorna - som gjort sig förtjänta av ett kok stryk. I alla fall frestande att lätta på trycket och fantisera om. Å visst skulle det vara ljuvligt! Därav rubriken.**** OBS Ovanstående har INGENTING att göra med Bodil Carlsson som på nedanstående "collievänner" ondgör sig över "journalisten H" - skulle väl vara jag? Eftersom Carlsson konsekvent framträder med namn, så blir hon här direkt bemött på samma vis. Annars är jag alltid försiktig med namn, av lätt insedda skäl. Har upptäckt att detta i längden inte är helt riskfritt... Alla möjliga stollar kan ta åt sig och konspirationsteorierna frodas... Hade faktiskt tänkt runda av det hela med några försonande ord om BC - hon är iaf konsekvent - även om åsikterna i mycket är utopi och önsketänkande. Men den senaste drapan innehåller sådana orimligheter om mig och min person, arbetsgivare (har inga - är frilans sedan 32 år!), syftningsfel och missuppfattningar att de kan helt enkelt inte går att bemöta. Bästa Bodil, vi får väl reda upp det här om det är några oklarheter. Som sagt, de flesta människor går att tala med... Du är så välkommen!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards