Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Grattis Nora och Kim - BIG på Hund2009!!!!

Av Lisbeth - 12 december 2009 22:40

  


Vilken dag! Orkar absolut inte göra någon sammanfattning av en omtumlande och underbar dag på Hund2009 Stockholmsmässan, men... En bedrift måste uppmärksammas - Kim Johanssons sköna västgötaspets Ch Skogsbygdens Nora Supernova - som vann gruppen!!! Återkommer med mer detaljer...----


It´s magic! Tänk så många männskor som man känner stor sympati för och beundrar för deras uppfödarskicklighet - förutom ovannämda Kim - som lyckades på årets Stora Stockholm! Som Anita Withmarsh, som säkert stod ut med att bli slagen om certet av sin egen uppfödning Svedalas Kjelle Käpphäst - vilken debut! Eller bland skottarna .

Elisabeth Spång som fick sin egenuppfödde Mårax Mortimer till champion! Grattis! För att inte tala om Anja Ejerstad, Steadwyn collies som hade en heldag - cert och BIR med sin fina Castor, skickligt visad av Micael, och en harmonisk sobelgrupp som visade sig i stora ringen med den äran.


Det känns som årets uppmärksamhet runt collie har gjort att domarna verkligen anstränger sig för att hitta tillbaks till den klassiskt sköna collien. Och Johnny Andersson, Lundecocks shelties, som först blev placerad med sin fina veteran, därefter tog hem BIS med uppfödargruppen! Varmt grattis!Vi ska åter till hela härligheten... Utförlig rapport kommer!

 
 
Anja

Anja

13 december 2009 21:25

Hej.
När jag precis nyss läste om Johnny Anderssons fantastiska
framgångar med sina shelties, ryste det i hela min kropp av stor pur glädje.
Med vilken skicklighet i sitt avel, presentation han fört sheltien bland dom absolut i top hundarna.
Johnny, om du läser Lisbeths blogg är jag den som bara niger och bockar för din "gärning".
Det minsta just nu är att ge dig via cypern den varmaste
gratulations kramen.
Anja


http://www.steadwyn.se

 
Anita W.

Anita W.

14 december 2009 20:06

Vilken gullig Västgöte. Definitivt ätbar!
Nej, jag hade verkligen inget emot att bli "slagen" av min egen uppfödning. Kan nästan påstå HELLRE DET. Tänk vad trist om jag skulle stå först jämt och mina valpköpare eviga "förlorare"
Jag är nöjd. Tre Svedala hundar i bästa hanhundsklassen
Men vad är detta mot DAGENS sensation. Jag bleknar helt till något obetydligt. Väldigt trevligt för rasen som nu alla säger men mest tycker ju jag att det är för KIM
Kul för er att en Skotte vann i Finland. Han ser ju gör fin ut. Inte för att jag kan dom
ANITA

http://www.svedala2u.se

 
Anita W.

Anita W.

14 december 2009 20:08

Ett Ps till min första kommentar
Nej, jag tror inte Johnny läser Lisbeth´s blogg men jag ska dit i jul och hälsar honom att titta in
Visst har han en fantastisk uppfödning på dessa rara shelties
Anita

http://www.svedala2u.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards