Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Lisbeth - 9 oktober 2010 17:46

   Yours Truly hade tänkt att succén på förra utställningen, då min Ulvus Gunvald Jackson blev Champion, fick CACIB och BIM, skulle bli årets enda för vår del. Men vi hade så trevlig i Högbo, så inspirerad av detta beslöts att fresta lyckan en gång till. Vad glad jag är för detta! Vi hade en splendid dag på Västernorrlands KK;s utställning i Gärdeshovhallen i Sundsvall! Varför är det alltid så trevligt på länsklubbarnas utställningar i norr?

Hurusom då tog de 40 milen dit avsevärt längre tid än beräknat - dimma! När sagda dimma äntligen behagade lätta blev det järnet! Man räknade minuter och drog ifrån kilometrar... Så vi anlände i vanlig (o)ordning med andan i halsen och lyckades komma in i rätt klass med några minuter tillgodo... Puh!

Domaren var en ny och angenäm bekantskap - norrmannen Per-Harald Nymark gick noga igenom sina tio västgötaspetsar, det var noga med anatomin! - höll öppen kritik och spred allmän trevnad på "jaktgubbe"-vis (föreställer jag mig?) om uttrycket tillåts. När "allt var över" stod så Gunvald där med CACIB och bästa hane. Ypperligt!

  

Det var 3:e CACIB och 3:e BIM på raken för min stora festliga gris. Men Gunvald har hittills aldrig vunnit BIR - how come? Jo, det är formidabla tikar han fått äran att tävla emot - Flora och Nora och Tora (nästan som en barnkammarramsa...) - skogsbygdentikarna  Flora Tip Top och Nora Supernova, och så nu Svedala Tora Trasdocka, som blev BIR och gick vidare till grupplacering - res BIG, tror jag. Det är STORT och stort grattis till vackra Tora och alltid lika sympatiska matte Solan!

Gunvald är en mycket snäll hund - "är man störst måste man vara snäll!" Han har inget emot att få kråma sig och posera tillsammans med sådana skönheter. I likhet med Le maréchal Joachim Murat lever han under devisen "Äran och Damerna!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards