Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Lisbeth - 25 oktober 2010 22:14

  Tiden går... I morgon blir kattungen Mandy 4 veckor - det känns som en evighet... efter allt som hänt, tvära kast... Kan trots allt inte riktigt våga hoppas på att allt fortsätter att vara bra, nu när det blivit bra... att ungen är fet och fin och äter, att mamman ger omsorg och skötsel... luttrad som man är.

Går och kikar lite diskret i "lådan" och ser den här ljuva synen av frid och ro och bebislycka. Fortsatt totalmys! Så då kan man gå och lägga sig och sova gott, för en gångs skull. Go´natt sköna värld!

  

Av Lisbeth - 25 oktober 2010 13:11

  Se här vad jag fick av Marina - underbara orkidéer! Vad glad jag blev... har inte varit så mycket tid för pynt och blomster på sista tiden.  Fast det kändes som de vackra stänglarna var för vår lilla kattfamilj. Tack så mycket!

Av Lisbeth - 25 oktober 2010 10:28

  Si här! Än är undrens tid inte förbi... Lilla kattungen Mandy ligger i sin nya sovlåda tillsammans med sin mamma MissD, blir pysslad med och snuttar! Tyvärr hann jag inte få någon ätbild, men båda spinner högljutt och verkar nöjda med varandra. Så förunderlig är naturen... mammorna vet bäst. Naturligtvis är det så oändligt mycket bättre att kattungen blir omskött och får mat av sin mamma istället för av mig!

Mamma katt slutade besöka ungarna när Frasse blev sjuk... förmodligen en naturlig reaktion... såg samma beteende hos västgötaspetsen Ada när hennes valpar drabbades av herpes. Hon visste att det var "fel" på valparna redan innan de visade sjukdomstecken, man ser det tydligt på bilderna - hon låg i valplådan men hela minspelet var "avståndstagande": Matte - jag är jättebekymrad, det är något tjall på dom...   

Av Lisbeth - 25 oktober 2010 08:21

     Sovit en natt... Från 24 till 05... För första gången på 4 veckor! Störtade upp i ottan. Iklädde mig min finaste cashmeretröja, dels för att den är mjuk och varm, men också för att känna mig inspirerad. Snön ligger vit på taket... Idag ska göras stordåd!

Började dagen - efter sedvanlig utspisning, rastning, m.m - med att försöka sätta in en annons i lokala bladet på Saknad, alltså katten Ture. Höll på en timme med detta under stigande frustration. Allt gick bra ända tills betalning skulle ske, det blev hela tiden något mupp. Grrr... Ska det inte gå att sätta in en liten annons? Måste man vara civilingenjör för detta? Hur gör gamlingar och alla som inte har dator, betalkort och "modernt tänk"? Va!

Så småningom gick det att få telekontakt med en riktig människa på redaktionen. Hurra! Inget slår Vox Humana! Så nu är annonsen insatt. Håller tummarna hårt...

Lilla kattungen Mandy går från klarhet till klarhet - igår lekte hon med sin mamma och sig själv och små bollar. Sött! Hon spinner och jamar små Mio! när matte kisse-kissar. Jag är förbi av hjärtenupenhet...

Idag ska jag försöka göra allt som försummats under vaknattstiden; plantera om krukväxter, borsta hundar, byta i marsvinsskåpet, samt åtminstone försöka göra en Major House-Improvement, dvs. en större rockad i köksmöblemanget så att jag äntligen får bättre tillgång till det fina trimbord som köptes i somras. Samt åtminstone närma mig mina arbetsuppgifter (vilka ska betala alltihop!). Och sen får vi se...

--

  kl är ännu inte 10 och Yours Truly har redan hunnit med dagens halva beting; flyttat köksbordet, släpat fram kommoden där bl.a kaffebryggarna står, skjutit bort kylskåpet (slit & släp), sopat och torkat golvet samt dragit in det stora trimbordet som fått ny plats. Införpassades med några mm tillgodo, puh! Alla verkar nöjda med arrangemanget - inte minst katten Märta som nu kan återta sin gamla plats med utsikt över östsidan - få se vilken av hundarna som upptäcker att man kan ligga trimbordet och hålla formidabel uppsikt över gården...

HSB - han som bestämmer - kommer säkert att resa invändningar...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards