Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Lisbeth - 22 oktober 2010 23:16

  Hej nu e ja här ijen - de e ja som e Frasse, kattunge. Nyllet breve e syrran, Mandy.   

Ja har vatt jettesjuk. När ja blev lite bettre då så kunde ja i alla fall sitta upp så här. Såg jag ut. (Fotot e arrangerat - stormatte sa åt mej å se klen ut)   Eftersom jag vatt ennu klenare förut så hajjar ni hur vissen ja va - lungpaj eller nått sa ´rom. Kunde inte keka ja mena snutta på min pava fö ja va teppt i snoken. Jissa om formen rasa! Vikken pärs! Matte trodde ja skulle kola på derekten...

Men så fick ja  penis... pinnisi... döekkli medusin å sen ble ja sjysst i kran. Men inte jelpte de för då hade ja ju blitt ennu klenare. Goda råd va dyra!

Våran stormatte fick jelp av Übermatte - ja skulle ha kokt vådis i en spruta - hadde å velja mellan å drunkna å svelja... håda bud! Plus lite nuttrikall - rena uppåttjakket! Å ja då - börja keka som en galning! Har tillåme gått upp i vikt. Nackdelen me å ligga på sjukan e att man ble risi i skrinet - yuk! yuk! Fösst håd i kistan å sen tvättom - Ugh! Blev skurad i hekken - Bläh! Mykke man får stå ut me...   

Fördelen me sjukan e att mossan inte e så noga med att ja för upp mej å silar snakket. De har ju vatt lite synd om mej å så.

Men nu e en annan på benen ijen

återkåmer!


Frasse, kattunge

spinn spinn kurr

Av Lisbeth - 22 oktober 2010 11:40

   Ursäkta den människoovänliga tonen i föregående inlägg men Yours Truly har inget tålamod med tramsiga människor som räcker till Haparanda. Nu mindre än någonsin. Vi har nämligen kris. La crise de nerfs. Kattkris. Det är förmodligen ett syndastraff för hädiska tankar att vända ryggen till den intriganta och fördummande hundvärlden.

Vår kära katt Ture är rapporterad saknad. Gone. Out of the Picture. Det tog någon dag att upptäcka att han inte fanns någonstans inne i huset. Katterna ligger ju och drönar lite varstans. Att vi hade bara tre rödvita katter istället för fyra (och en strimmig/vit). Hur hade detta gått till? Gissningsvis en ytterdörr som inte gått i lås ordentligt, en liten kattfot som lirkar upp den, katt som slinker ut, dörren glider igen...

Husse, som uppdagade det hela vid kvällsgodisutdelandet, var ute i gårdagens kvällsmörker och letade, otröstlig. Och det gjorde jag också. Ingen katt!

Nu säger folk att katter klarar sig, sju liv, etc. Men Ture är extremt illa anpassad för uteliv. Han är en kastrerad 11-årig hane, innekatt och inte direkt streetsmart.

Blötsnön faller i drivor. Stackars Ture, så rädd och våt och kall han måste vara (om han är vid liv)... Och stackars lilla Frasse, kattungen som blivit förkyld och fått lunginflammation. Nu förhoppningsvis på bättringsvägen efter vet konsultation, medicin och livgivande råd från vår kära konsult Anna. Tack så mycket!

Bed med mig om att Ture kommer hem oskadad och att lilla Frasse tillfrisknar! Det är det enda jag önskar mig av livet, ivf just nu. Kris!

Av Lisbeth - 22 oktober 2010 06:54

  Yours Truly är - kanske något överraskande - inte ett dugg intresserad av debatter eller andras synpunkter eller till åsikter förklädda råskäll. Inte alls...

Min värld finns inom mig. De människor jag är intresserad av söker jag själv, alla de andra får vara... trångsynta och fåntrattar - obs behöver inte nödvändigtvis vara samma person! - här ska inte hjälpsamt exemplifieras och absolut inga namn! Skrivande kretiner ska vara glada för att de får förbli anonyma och kan med fördel exkluderas ur sinnevärlden. Det finns annat att bry sig i och livet är för kort, etc... Som den skald, vars namn dessvärre för ögonblicket undflyr mig, en gång fick till det: Ack älskling vad bryr vi oss om Nazis - si färsk potatis, si färsk potatis!

Jag bloggar för att det är ett slags dagbok, för att familj o vänner får lite koll på vad som timat, för att bloggen tjänar som igångsättning till det allvarligt menade arbetet.

Ibland - bland allt kiv o split o tröttsamhet - mänsklig låghet! - då känner jag med Stagnelius en närmast gnostisk längtan efter tystnad och helig frid:

Kom, tystnad, kom! Med dunkelblå vingar mig överhölj och näps de fräcka ljuden, som våga själens helga sabbat störa!

---

OBS Intressant upptäckt! Det bästa kittet för att lappa ihop icke-existerande relationer och/eller i hast stoppa undan verkliga/inbillade oförrätter är det kärkomna fyndet av en gemensam (verklig/inbillad) Ovän! Eller kanske Hatobjekt är ett bättre uttryck... Ovänskap förutsätter ju någon form av ömsesidighet, eller... Tänk så det kan bli! Folk som inte velat ta i varandra med tång... så roligt att ni har funnit varandra! Utgår från att ni slutat kalla varandra för skitkärring och ärthjärna... det blir så dålig stämning på föreningens möten... Ett fall framåt för mänskligheten! Nu går det vips utmärkt att besöka varandras bloggar och göra hurtiga kommentarer. Och få lika käcka svar. Det kan man bjuda på! Än är inte undrens tid förbi... Hurra!

 

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards