Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Lisbeth - 26 maj 2010 08:43

Jag sitter i mitt (numera) prydliga, rena och framför allt otroligt mycket trivsammare hem - rena Önskehuset - vilket var namnet på den tavla som Yours Truly broderade för mer än 40 år sedan.   Vem hade kunnat förutse detta för ett eller två år sedan? Nån däruppe måtte gilla mig... Förra året: skraltig bil, ohjälpligt mossig dator, pressande och osäker arbetssituation, tji stålar, ett hem där det var så mycket som var bortom all räddning att ingen människa visste var man skulle börja...Och för två år sedan - sorg och förtvivlan över förlorad valpkull, dessutom - gick det över huvud taget att fortsätta med uppfödning? Depp... Det var då det.

 Counting my blessings! Nu är huset tillfixat - ja, det var lite ljug... I alla fall är farstu, trapphus och kök "klart" (i det närmaste) och det är där Yours Truly dväljer mestdelen av sin tillvarelse, så det är det som räknas... Jag har bokstavligt talat målat över mitt gamla och sorgliga liv. Jippi!!!

Nytt och spännande jobb, mer hälsosam bankbalans, ny och otroligt splendid Mac, fin bil, underbart vacker och trevlig valp. Lycka! Tack Marina som styrt upp det väsentligaste! Mor köpte ett litet  pynt - varsågod, ligger i brevlådan! - as a token of my esteem....

"De va ett djefla tjat - kan vi få se lite bilder på underverket?" Dessvärre är det lite mupp med kameran alternativt uppladdningsbatterierna, så det får vänta till Den Stora Fotografen blir inspirerad och förhoppningsvis förevigar Rasmus. Dessutom är valpägaren än så länge inte så haj på nya datorn, bildprogram m.m Men det man inte kan går att lära sig...

Igår var en förträfflig dag, susade in till Staden med sopsäckar och i akt och mening att kombinera resan med miljöträning och diverse ärenden. Hade även tänkt vara lite djärv och fira mitt Nya Jag med ny frisyr... Det kanske inte var så bra att ha lilleman med till frisörn´n? Men Ingrid förutskickade att Ola nog kunde klippa svärmor och så fick det bli.

Rasmus uppträdde som han inte gjort annat än att åka bil och ligga lugnt och fint i baksätet, ha halsband och koppel, gå omkring i staden och hälsa världsvant på folk. Lille R blev glad åt att träffa Uno och Viggo och lekte med dem och med alla Viggos leksaker, medan Ola skickligt klippte till en klädsam (om man får säga det själv) 30-talsfrisyr. (Ola är cineast så instruktion löd: Jag vill ha håret som Greta Garbo i filmen Susan Lenox (Her Fall and Rise)... Ingrid bjöd på kladdkaka med vispgrädde och cappucino. Tack så mycket!

Sen åkte vi hem i strålande humör. Rasmus sov gott...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards